Dag 12.

22 maart 2018 - Givet, Frankrijk

Gelopen afstand 26 km.
Totaal gelopen afstand 355 km
Weer regen de hele dag

Dag 12 van Leffe / Dinant naar Givet Frankrijk, jaja Frankrijk, ik ben helemaal van Utreg naar Frankrijk gelopen. Voordat ik de route naar Givet ging lopen heb ik eerst nog even de toerist gespeeld in Dinant. Wat heb ik gezien en geleerd dat er een Adolphe Sax museum is. Meneer Sax was de uitvinder van jawel de saxofoon. Dinant is ook een kabelbaan rijk, er zijn geen skipistes maar deze kabelbaan brengt je naar het Citadel boven op de berg. Wat Dinant ook nog heeft is een Chinees die aandacht wilt want de hele promenade stond vol met Chinese poppen. Het was weer een mooie tocht. De uitleg was wederom volg de Maas, gisteren een mooi fietspad. Vandaag geen mooi fietspad, maar wel bospadjes, weilanden en een keertje kruipen onder een rots door. Van alles wat en dan ook nog constant regen. Gegeten onder een dikke kerstbom want daar zat ik droog, er zijn langs deze route weinig restaurantjes of zo dus daarom maar onder de kerstboom. Na ongeveer 26 km in Givet aangekomen ik heb een Ibis hotel budget geboekt, dat is een hotel zonder personeel. Betalen bij een automaat in de hal van het hotel en je krijgt een pincode om de deur van de toegewezen kamer te openen. Het ziet er heel netjes uit, gisteren sliep ik bij de Albertijnen in het klooster, maar dat was erg ongezellig kou en er was geen tv en WiFi. Maar het koste ook wat je er voor over had.
Morgen ga ik naar Vierver sur Viroin, voor de oplettende lezer, ja ik slaap dan weer in België, dat is dan echt de laatste keer en dan liggen er een heleboel franse km op me te wachten.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Edwin:
    Zet hem op Patrick!
  2. Grietje Visser:
    22 maart 2018
    Getver regen is niet lekker, gelukkig dat er een kerstboom was om je eten te nuttigen.
    Klooster is ook ongezellig. Geen pilsje en tv of wifi, maar soms kan het niet anders.
    Succes voor morgen.
    Grietje
  3. Albert Visscher:
  4. Elma:
    23 maart 2018
    Nog even landje hoppen en dan idd volop Frankrijk, bon Chemin!
  5. Annelies Tuijn:
    23 maart 2018
    Al die regen maakt het zwaar. Succes .
  6. Jeannette:
    23 maart 2018
    Dag Patrick, gisteren kreeg ik van Christol de link naar jouw reisverhaal. Jij doet nu waar ik zelf al jaren over heb nagedacht maar waar het helaas nooit van is gekomen.
    Een pietsie jaloers lees ik met veel plezier en aandacht jouw belevenissen en ik wens je een fantastische reis toe!
  7. Brigitte Clein:
    24 maart 2018
    Patrick van harte gefeliciteerd met je vrouwtje..💑 maak er een bijzondere wandel dag van 🏃🏻‍♂️

Groetjes,
    Brigitte
  8. Dirk Willem Rijneker:
    24 maart 2018
    Hoi Patrick. Lezen met veel plezier jouw verslagen. Wat zouden An en Jan trots op jou
    zijn geweest ! Wij ook trouwens. Hou vol ! Groeten Gerda en Dirk Rijneker.