Dag 14.

24 maart 2018 - Rocroi, Frankrijk

Gelopen afstand 27 km.
Totaal gelopen afstand 407
Weer zonnig

Het hotel was oubollig maar de karbonade die ik in het restaurant van het hotel had besteld had ik in een lange tijd niet meer zo lekker gegeten. Ik zat aan tafel met een Franstalige pelgrim uit Namen. Een oud militair waarvan ik begreep dat hij elke dag 40 km minimaal wilde lopen, daarom ook maar niet gevraagd of we een stukje samen op zouden lopen. Goed geslapen en dan weer op pad naar Rocroi in Frankrijk. Gelijk vanaf het hotel omhoog de bossen in. Auw, dat deed me denken aan de constante trap bij de brandweerkeuring, vandaag wel 10 ppmo'tjes gedaan. Ik heb de hele dag door de bossen heen gelopen, over beekjes heen gesprongen, tot mijn enkels in de blubber gelopen, wat ben ik blij dat ik hoge schoenen heb. Loop ik lekker om me heen te kijken struikel ik ook nog over een tak. De broek die ik gisteren onder de douche had gewassen weer helemaal onder de klei vlekken, jas vies maar ja gelukkig zelf geen blessure opgelopen. Waar ik van de week nog 37 km liep was ik vanmiddag blij dat ik bij mijn hotel was. Het was een echte cross geweest maar wel een hele mooie. Hotel Commerce in Rocroi staat midden op het dorpsplein in het oude vestingstadje, lijkt een beetje op Naarden, die antiekhandelaar waar ik het gisteren over had kan gelijk door rijden hier heen, maar het gaat mij steeds beter bevallen. Rocroi betekend ook dat mijn eerste route boekje uit is en ik aan mijn volgende boekje begin.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Harm Stoel:
    24 maart 2018
    Het neiuwe routeboekje bestuderen, dan heb je vanavond wat te doen in die pitoreske omgeving Patrick
  2. Eline:
    24 maart 2018
    Wat leuk dat je Naarden noemt Patrick. Da's mijn geboorte stad. Geniet elke dag van je mooie verhalen van je belevenissen. Heel veel mooie wandel kilometers gewenst.
  3. Petra Vernooij:
    25 maart 2018
    Gaat goed Patrick! Ontzettend leuk om je verhalen te lezen!
  4. Christie van Roeij:
    25 maart 2018
    Leuk je verhalen te lezen en je foto s te zien dit stuk heb ik 2 jaar geleden gelopen mooie herinneringen aan Buen Camino