Dag 17.

27 maart 2018 - Château-Porcien, Frankrijk

Gelopen afstand 22 km.
Totaal gelopen afstand 475 km.
Weer hele dag regen en wind.

Na een lekkere nachtrust en ontbijt bij de Nederlandse familie Rolvink. Weer op pad gegaan, het was droog toen ik de deur uitging, echter ik was het dorp nog niet uit of daar vielen de eerste dikke druppels al. Regenjas en broek aan, deze zijn de rest van de dag ook niet meer uit geweest. Dit zou niet de meest motiverende dag worden. Na een paar km verhard door het bos te hebben gelopen, begonnen de karrespoor paden door het open veld heen. Ik voelde me een beetje als thuis in de Flevopolder, weids en uitgestrekt. Maar hier zitten er nog wel een paar knappe bergen in het landschap. Het was dus vandaag een beetje glibberen en glijden. Ik slaap vannacht in een gemeentelijk onderkomen in Chateau-Porcien een gebouwtje met een huiskamer met keuken, 2 wc's en 2 badkamers en een slaapkamer met 4 stapelbedden, er kunnen dus 8 mensen slapen. Je moet je bij de plaatselijke kroeg of gemeentehuis melden en betalen, 10 euro. Ik kreeg een code van de voordeur van het gebouw en heb mijn slaapplek voor van avond. Er is niemand bij gekomen dus heb de hut voor mezelf.
Vanavond terug gegaan naar de kroeg voor een maaltijd, plate du jour, maaltijd van de dag. Buik is gevuld maar wat het vlees nu precies was?? Morgen naar Bazancourt, hoop op droog weer. Overmorgen staat Reims op de planning, hier wil ik even een dag of misschien meer rusten. Het ligt er ook een beetje aan hoe makkelijk ik in het Paasweekend onderdak kan krijgen na Reims. Er zijn in het deel naar Troyes niet zoveel onderkomens.

1. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    Hallo Patrick,

Het schiet lekkr op zo. Je komt in plaatsen waar ik ook ben geweest.
    Slaapplaatsen zijn soms ver te zoeken. Misschien voor tips kijk eens op mijn blog. In Mardeul (na Reims ) kan je slapen in Mardeul in een school. Je krijgt ook nog een fles champagne als je daar tenminste van houdt. Wel even bellen naar het gemeente huis. Kon toen in het Engels. Geniet ervan.
  2. Harm Stoel:
    28 maart 2018
    In Reims kun je best rusten, al hoewel er is veel te zien en dan zal van rusten weinig komen. Het is een prachtige stad, ik heb daar vorig jaar nog toevallig als bezoeker een traditionle bruiloft in de Baselique gezien. Geniet van je rust en van de bezienswaardigheden.
  3. Peter:
    28 maart 2018
    Gewoon lopen, is eigenlijk het verhaal dat je hier aan mensen meegeeft. gewoon lopen en dan kom je nog eens ergens. Gewoon doorgaan