Dag 18.

28 maart 2018 - Reims, Frankrijk

Gelopen afstand 37 km.
Totaal gelopen afstand 513 km.
Weer regen.

Ik was vroeg op vanochtend, hierdoor deed ik om half 8 de deur van het onderkomen achter me dicht. De regen viel al en er stond een stevige bries. De route had ik gisterenavond verkend en had hem wat aangepast. Ik heb geprobeerd om van de karrespoor weg te blijven. Ze hebben die karresporen verhard met kalk, daar een beetje water overheen en je hebt een glijbaan. Vandaag was het echt verstand op nul en blik op oneindig. Het landschap vraagt ook niet meer want het zijn allemaal grote akkers zonder bebouwing, dus ook niks te zien. Loop ik net het plaatsje Avancon binnen wordt ik geroepen door een mevrouw die in de deuropening haar peukje staat te roken, met de vraag of ik koffie wilde. Dit was wel een heel aantrekkelijk vraag, ik in mijn beste Frans verteld dat graag wilde. Moest achterom waar ik droog kon zitten. Mevrouw dronk een mok koffie mee en ratelde aan een stuk door Frans. Ik heb maar een beetje geknikt en en beetje ja en nee gezegd. Na de tweede mok afscheid van hoor genomen. Onderweg heb ik nog eens geprobeerd te ontrafelen waar het nu over gegaan is ik weet het niet.
Kom ik mooi vroeg na 23 km bij mijn hotel aan in Bazancourt aan zitten daar de rolluiken dicht en er is niemand. Dit is de éérste keer dat ik niet vooraf gebeld had om mijn komst te melden. In Bazancourt zijn niet veel slaapplaatsen maar 14 km verderop in Reims zijn er genoeg. Dus naar Reims gelopen, het werd zelfs nog droog onderweg. Via Booking.com een hotel gereserveerd. Aangekomen in het hotel, had nu na die extra 14 km wel wat zware benen, zag ik dat je ook gebruik mocht maken van de wasmachine en droger. Laat ik nu een broek dragen die al 18 dagen geen soppie heeft gezien. Dus alles in de machine en dat is weer lekker schoon. Omdat ik nu al in Reims zit heb ik morgen een extra rustdag en ga zaterdag weer verder.

1. Erwin Bartels:
    28 maart 2018
    Hoi Patrick,

Het weer is hier in Nederland niet veel beter dus dat is wellicht een schrale troost!?
    Geniet van je verdiende rustdagen en ik kijk weer uit naar je volgende leuke reis- verslagen.

Groet Erwin
  2. Carla:
    28 maart 2018
    zo leuk om mee te lezen Patrick, fijne rust dag morgen.....
  3. Annette Ermers:
    29 maart 2018
    Ik volg je op de voet, althans lees met veel plezier iedere keer je reisverhalen! Petje af voor de prestatie die je al hebt neergezet!
    Nog vele veilige kilometers en ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.

Annette
  4. Ruurd kleuver:
    29 maart 2018
    Reims goeie stad voor en avondje uit :)
  5. Tineke Brand:
    29 maart 2018
    Leuk om je verhalen te lezen.....je maakt op deze reis, te voet, elke dag weer een andere belevenis mee.
    Geniet van je rustdag en misschien eens lekker met de voetjes omhoog om die ook te verwennen?!
    Veel wandelplezier en kijk uit naar je volgende verslag!!
  6. Grietje Visser:
    29 maart 2018
    Leuke mensen kun je onderweg tegenkomen, vooral als ze je koffie aan bieden. Gelukkig de kleding weer opgefrist, en er tegen aan. Reims inderdaad een prachtige stad om te verkennen. Sterkte en succes vandaag.
  7. Harm Stoel:
    geniet van Reims
  8. Klaas:
    29 maart 2018
    Ik volg jouw blog met interesse. Ik volg ook mieke's blog https://reizen.inbalansopweg.nl/2018/03/reims/
    Zij liep steeds een dag voor jou, maar zit nu ook in reims.
    Leuk om te lezen dat jullie vaak dezelfde overnachtingsplaatsen hebben.
  9. Marcel:
    29 maart 2018
    Leuk om je te volgen. Elke dag zie ik je verhaal weer tegemoet.
    Nog even en je korte broek kan aan.
    Veel succes en veel ☀️
  10. Annelies:
    29 maart 2018
    Was nu je lieve pedicure maar in de buurt dan kon ze je voetjes even verwennen.
    Geniet van je rustdag.
  11. Henny Kievith (ouwe):
    29 maart 2018
    Patrick wij vinden dat je het geweldig doet . wij gaan er even vijf dagen tussen uit . maar woensdagavond weer na de afwas al jou belevenissen lezen . he man je ben nu al voor ons een kanjer. groetjes ouwe Weidevogel
  12. Imre:
    29 maart 2018
    Mooi man, volg je blog met meer dan interesse. Maak hier en daar aantekeningen waar ik wat aan heb als ik volgend jaar start. Mooi dagje rust is nooit weg. Die mevrouw die voor jou loopt is vanochtend uit reims vertrokken. Heel veel succes verder en ben camino.
  13. René en Jackelien:
    31 maart 2018
    Hoi Patrick. Zo leuk om elke dag je verslag te lezen! Wij vinden het nu al een top prestatie! Na je rustdag weer in de benen. Succes weer vandaag! 💪

Groetjes René en Jackelien