Dag 21.

31 maart 2018 - Champillon, Frankrijk

Gelopen afstand 26 km.
Totaal gelopen afstand 536 km.
Weer zonnig, licht bewolkt.

De tv stond nog aan van gisteren avond. Lekker de hele nacht doorgeslapen, denk wel dat zo'n rustdag goed is. Nog snel een ontbijtje gedaan en de rugzak weer op de rug gegooid. Als je hem dan zo voelt, dan denk je ook gelijk wat kan er nog meer uit om hem lichter te maken alleen mijn basis uitrusting is 9 kg. Maar ik slaap 2x van het weekend, paasweekend, in een B&B in dorpjes waar niks is. Wel ontbijt maar geen avond eten, dus dat zit nu ook in de rugzak en nog 2 liter water. Denk dat de rugzak nu rond de 13 kg. weegt.
Weer op pad met mooi wandelweer, Reims uit. Dan loop je gelijk de landerijen in waar de druivenranken netjes in rijen tegen de berg helling staan. Er word door veel mensen gewerkt tussen de ranken, het is nu nog maar een kale boel, maar dadelijke hangen hier de druiven voor de champagne. Het eerste dorp na Reims zie je ook al de winkeltjes om champagne te kopen. Geen flesje gekocht ivm hoe moet ik het meenemen en eigenlijk vind ik er ook nog niks aan.
De paden tussen de ranken zijn goed verhard en zien er verzorgt uit. Maar vandaag ook door het bos gelopen waar de familie van Evert Zwijn woont. Die vinden het leuk om drassige paden te laten veranderen in modderpoelen. Je kan dus niet zeggen, het is vandaag 25 km. Dus 5 uur later zijn we thuis, dat kost dan even meer tijd.
Vandaag na 2 rustdagen weer heerlijk gewandeld op naar de volgende bestemming en dat is Montmort-Lucy.

1. Ria:
    31 maart 2018
    Patick weer genoten van je verhalen .zo zie je dat je van niks doen ook moe wordt.veel wandel plezier 👟🎒
  2. Grietje Visser:
    31 maart 2018
    Avondeten op je rug? als je stopt kun je gelijk aanvallen, al opgewarmd door het lopen. Ha, ha. Mooie verhalen. Leuk om te lezen. Succes maar weer met de paasloop.

Groetjes Grietje
  3. Wilma:
    1 april 2018
    Wederom op avontuur vandaag Patrick!
    Maak er n mooie (paas)wandeldag van. Groet!
  4. Louis:
    1 april 2018
    Fijne paasdagen. En een veilige wandeling.
  5. Elza:
    1 april 2018
    Ik liep hier toen de druiven werden geplukt. Dat ziet er inderdaad heel anders uit dan op jouw foto's. Ik heb zelfs een nacht geslapen in de b&b van een druivenboer en mocht bij de eerste persing zijn. Was heel leuk ! Goede Tocht Patrick