Dag 47.

27 april 2018 - Limoges, Frankrijk

Gelopen afstand 29 km.
Totaal gelopen afstand 1189 km.
Weer licht bewolkt met zon.

Voor het eerst in Frankrijk een eigen route uitgestippeld en ga vandaag niet de route met de bordjes volgen. Dit omdat ik vandaag in Limoges wil aankomen en dat over de officiële route te veel km zijn om in één dag te overbruggen.
In mijn trekkershut stoor ik niemand want daar slaap ik alleen, dus vroeg op en om half 8 liep ik de camping af voor mijn 29 km vandaag.
De eerste 5 km nog over de route, dan 6 km over een gemarkeerde route en toen wat mijn ingestelde navigatiesysteem aangaf. Weer een heerlijke route gelopen met veel natuurschoon. De route had pas na 20 km het eerste dorpje dus ook de eerste koffie en vers brood. Maar vooral de laatste 7 km langs de rivier la Vienne, was mooi. Bij Limoges zie je dan de kathedraal boven de stad uitsteken.
Morgen in Nederland koningsdag, mijn verjaardag dan komt de familie over naar Limoges. Ze nemen gelijk mijn andere schoenen mee want de schoenen die me nu naar Limoges hebben gebracht gaan het niet halen naar Santiago de Compostela. Zondag nadat de familie is uitgezwaaid ga ik ook weer verder. Tijdens het lopen vandaag en afgelopen dagen er over nagedacht dat ik zo'n beetje op de helft zit. Het heeft nu geen zin meer om te draaien en terug te lopen want dat kost net zoveel tijd. Als ik de verhalen moet geloven wordt het nu steeds leuker met het ontmoeten van andere pelgrims. Ik ga het zien en ga jullie op de hoogte houden. Eerst 2 dagen rust.

1. Christol Kleuver- van Vliet:
    We zien je straks. We zijn al in Frankrijk. Vlak bij Parijs. 😗😗😗
  2. Digna Heijning:
    27 april 2018
    Gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dagen met de familie
  3. Christie van Roeij:
    27 april 2018
    Gefeliciteerd met je verjaardag ..... fijne dagen met de familie in Limoges !!!
  4. Anneke Bijsterbosch:
    27 april 2018
    Van harte fefeliciteerd🎉🎈. Fijne tijd met zijn allen. Even genieten van elkaar, dan kan je weer verder. Veel plezier
  5. Annette Ermers:
    Proficiat!
  6. Alfons:
    27 april 2018
    Patrick, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Wat is het dagelijks genieten om je verhaal te lezen. Vooral nu je in de buurt van Limoges bent. Afgelopen jaar zijn wij in Saint Leonard de Noblat op vakantie geweest. Prachtige omgeving. Geniet van je verjaardag met je familie. Ik blijf je volgen.
  7. Elza:
    27 april 2018
    Gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van een mooie dag met je familie. En straks op je nieuwe schoenen weer helemaal op de route. Buen Camino !
  8. Suzan:
    27 april 2018
    Gefeliciteerd Patrick! Welverdiende rust en geweldig dat je familie komt.
  9. Huub en Hedwig:
    27 april 2018
    Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Een gezellige dag gewenst, weer even bij elkaar, na een lange periode. Geniet van deze prachtige dag, fijne verjaardag, groetjes van ons
  10. Harm Stoel:
    27 april 2018
    Dus je wordt deze dagen toch verwend door hen die je lief zijn. Ik zou zeggen geniet er van en laat het over je heenkomen. Maandag weer op naar je reisdoel.
  11. Ton & Henriëtte:
    Hey kanjer,
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
  12. Elma:
    27 april 2018
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, bonne anniversaire Patrick en geniet van familie en de rustdagen in mooi Limoges!
  13. Dirk Willem Rijneker:
    27 april 2018
    Hoi Patrick, allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En Christol en familie
    natuurlijk ook. Wij genieten enorm van je reisverslagen. Limoges is prachtig, hé.
    Ik (Gerda) heb een cadeautje voor je : een schilderij met daarop een paar versleten wandel-schoenen, een paar jaar geleden gemaakt, alsof ik toen al wist dat er een goeie
    bestemming voor zou zijn. We zien nog wel wanneer we het kunnen brengen of wanneer jullie het komen halen.
    Groeten van mij en van Dirk natuurlijk.
  14. Truus:
    27 april 2018
    Ik dacht ineens. Ff kijken hoever Patrick al is en was verbaasd. Super ver al. Fijne dag. Groetjes
  15. Dukke korver:
    27 april 2018
    gefeliciteerd met je verjaardag een bijzondere verjaardag
  16. Steef:
    27 april 2018
    Patrick, ik het kort houden.
    Gefeliciteerd, geniet van de rust. Maar geniet vooral van de familie.

Groet, Steef en tot ......
  17. Annelies:
    27 april 2018
    Gefeliciteerd met je verjaardag gezellige dagen met je liefje en de kids.
  18. Jeannette:
    28 april 2018
    Lang zal hij leven (en wandelen) in de gloria!
  19. Marion Kootstra:
    28 april 2018
    Van harte gefeliciteerd Patrick. Leuk om door middel van je verhalen met je mee te reizen. Succes de tweede helft en geniet deze dagen met de familie.
  20. Geert en Marianne:
    28 april 2018
    Buurman nog van harte gefeliciteerd. En gezellig een paar dagen met je vrouw en kinderen. Geniet ervan. Leuk om af en toe je verhaal te lezen en de foto;s te bekijken.Goede reis verder.
  21. Henny Kievith (ouwe):
    28 april 2018
    Hoi Patrick te laat maar toch nog gefeliciteerd .je bent goed onderweg .
    maak er een paar moeie dagen van met je geliefde .
    Groetjes