Dag 54.

4 mei 2018 - Saint-Astier, Frankrijk

Gelopen afstand 24 km.
Totaal gelopen afstand 1318 km.
Weer zonnig.

Vannacht sliep ik met een Belg en een Braziliaan op één kamer. Toen ik vanmorgen wakker werd was het bed van de Belg afgehaald maar zijn andere spullen lagen er nog. Even later ontdekte ik hem in een andere ruimte waar hij op een reserve bedje lag. Aan het ontbijt vertelde hij het verhaal van de avond er voor.
We, de Belg, de Braziliaan en ik waren al vroeg rond 9 uur gaan slapen. Jullie sliepen ook direct zei de Belg, maar wat er toen aan geluid geproduceerd werd door het snurken was enorm. Hij had ons nog geroepen, was er uitgeweest om aan ons te schudden, jullie reageerde draaide je om en begonnen opnieuw. Toen zei de Belg ben ik weg gegaan. Ik vroeg nog aan hem had je geen oorplugs of oordopjes. Ja die had hij maar mochten volgens hem niet baten. Misschien ga ik de komende weken nog meer vrienden maken, want ik ga nu nog meer op slaapzalen slapen, dan de afgelopen tijd.
Na een lekkere nachtrust, ontbijtje gedaan en de gepakte rugzak weer op mijn rug getrokken. Ik heb een 65 liter rugzak, omdat ik het idee had om misschien een tentje mee te nemen, als ik nu voor de keus had gestaan had ik waarschijnlijk een 45 liter rugzak gekocht, want daar kan ook als wel in.
Vandaag liep ik gelijk met de Belg op, hij had er ook lekker de pas er in en zo de eerste kilometers afgelegd. Langs de Abbaye de Chancelade deze abdij word gerestaureerd, best weer een mooi bouwwerk met kerk en tuinen die nu weer in oude glorie hersteld word.
Weer verder de bossen door, waar een paar steile hellingen genomen moesten worden. De helling op heb ik geen moeite meer mee, dalen doe ik heel rustig aan.
In Gravelle op het dorpsplein lonkte de koffie bij het plaatselijke café, daar afscheid genomen van de Belg omdat hij geen koffie wilde, en lekker in de zon een uurtje op het terras gezeten.
Het laatste stuk was over een mooi met Europees geld aangelegd fietspad zo naar Saint-Astier. Daar heb ik een bed in een hotelletje aan rivier de L'Ilse. Ook weer een leuk plekje. Morgen door naar Mussidan.

1. Wilma:
    4 mei 2018
    Super leuk verhaal!
    Minder voor de Belg natuurlijk. Maak weer n mooie tocht!