Dag 57.

6 mei 2018 - Saint-Ferme, Frankrijk

Gelopen afstand 28 km
Totaal gelopen afstand 1406 km.
Weer zon heet 28 graden.

Vanmorgen geen zin om mijn bed uit te komen, het lag zo lekker, dat ik hier best nog een paar uurtjes op had kunnen blijven liggen. Maar ja ook op zondag kan er gewandeld worden dus na het eten op pad.
Het huis staat aan de rivier de Dordogne en vanmorgen stak ik ook de rivier over, midden op de borg hangt een houte Jacobsschelp met daar onder de aanduiding Santiago de Compostela 1100 km. Dan ga ik gelijk rekenen 1100 gedeelt door 25 km per dag is 44 dagen, dan zit ik aardig op schema.
Wandelen door de Dordogne is heuveltje op en weer af, berg op en weer af. Met uitzicht over gigantische velden met druivenranken. Mooie boerderijen, is niet het goede woord, waar de wijn gemaakt word, met natuurlijk ook gelijk de verkoop.
Lopen is niet alleen door stampen, maar ook om je heen blijven kijken en luisteren. Toen ik weg liep van het onderkomen kwam er een eekhoorn uit de tuin. Salamanders zitten hier over al, dus die hoor je ook steeds ritselen in het struik gewas. Zo zag ik opeens in de berm het gras bewegen en toen ik beter keek was het een slang van ongeveer 80 cm lang. Op Google even gezocht en het kan een Toornslang zijn geweest. Geprobeerd om hem te fotograferen maar dat is lastig met mijn telefoon en had ook respect voor hem want ik hoorde hem blazen.
Zo ben ik lekker aan het wandelen met mijn nieuwe hoedje op om na 28 km bij een herberg aan te komen die word gerund door vriendelijke vrijwilligers, klaar staan met een biertje, je slaapplaats laten uitkiezen en ook nog een maaltijd voor je bereiden. Hier is plaats voor 6 pelgrims, vanavond zijn er maar 2 ik en de belg die niet van mijn gesnurk houdt. Hij heeft vanavond met de matras lopen slepen en ligt nu ergens buiten de slaapkamer.
Morgen wordt het ook warm dus maar vroeg op pad, zien wat de dag weer brengt.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Harm Stoel:
    6 mei 2018
    Je bent in ieder geval over de helft, ik neem mijn petje voor je af Patrick
  2. Tineke Brand:
    7 mei 2018
    Hey Patrick, het eindpunt is dichterbij om naar toe te lopen dan je thuisadres!
    Wow...wat een stappen heb je al gezet zeg....ppfff...alle respect!!

Je schrijft hele leuke verslagen van je wandeltochten en genieten van het lezen daarvan.
    Heel veel wandelplezier verder en blijf genieten van al het moois om je heen!!
  3. Suzan:
    7 mei 2018
    Ik denk dat die Belg denkt: "was ik maar een week eerder gegaan".