Dag 60.

9 mei 2018 - Captieux, Frankrijk

Gelopen afstand 18 km.
Totaal gelopen afstand 1478 km
Weer bewolkt met zo nu en dan regen.

De ochtend begon met de vraag waar slaap ik vannacht. Gisteravond nog geen locatie kunnen vinden, het is niet de eerste keer deze reis dat ik in de ochtend nog geen slaapplek heb voor de avond. Maar dat kon vandaag betekenen een kort stukje lopen van 18 km of een lang stuk van 41 km. Tussen deze twee opties zijn er geen andere slaapplaatsen.
Vanochtend vroeg om half 8 vertrokken, loop de tuin uit van het chateau, bedenk ik me je hebt niks in je handen, stokken vergeten, snel terug en de stokken gepakt en weg.
De route was simpel bij de uitgang van het chateau het fietspad op die buiten Bazas overging in een verhard karrespoor die ligt op de voormalige spoordijk. Een trein houd niet van scherpe bochten of steile hellingen, dus vandaag een recht bijna horizontaal pad. Wat mooi door de bossen loopt. Geen mens gezien, wel 3 maal een ree of reeën, veel vogels horen fluiten, dus eigenlijk best een mooie route. Op mijn eerste rust na 10 km gebeld naar de eerste mogelijkheid om te slapen, dat is in Caplieux. Gelukkig werd nu wel de telefoon opgenomen waar dat gisteren niet het geval was. Ze hadden een slaapplaats in de Refuge Municipal, dat betekende toen dat ik nog maar 8 km hoefde te lopen. Ik was al voor 12 uur bij Hotel de Ville, gemeentehuis, waar ze me de sleutel gaven van het onderkomen.
Een net onderkomen met plaats voor 8 personen in 4 stapelbedden. Ik was de éérste dus heb het stapelbed uitgekozen in het kamertje. De 3 andere stapelbedden staan in een andere ruimte. Daar slapen van nacht een Italiaan en een Frans stelletje.
Dus uiteindelijk is het dus een rustdag geworden met een paar km lopen. Ook wel lekker, kan je even de was doen, boodschappen in slaan en bedenken wat er vanavond gegeten gaat worden. Morgen word het weer een serieuze afstand van 34 km, eerst nog een stuk over de voormalige spoordijk en dan begint het weer te kronkelen op de kaart naar Roquefort. Ik vraag me af of hier de kaas vandaan komt. Ga het je morgen vertellen. Trouwens hier heb ik een slaapplaats in de Refuge.

1. Remco knijnenburg:
    9 mei 2018
    hoi Patrick, ik volg je elke dag. bedankt voor alle input. even een paar vraagjes als het mag.....
    wat kost een gemiddelde overnachting en op welke manier weet je steeds weer een goede plek te vinden om te slapen? het zou fijn zijn als je me daar me kan helpen.

mvg

remco
  2. Harm Stoel:
    9 mei 2018
    Zo'n tussendoor dagje kan geen kwaad en kan je je rustig voorbereiden op de 34 km die je morgen weer te wachten staat.
  3. Ria:
    9 mei 2018
    Succes met de 34 km wandelen .
  4. Andries Tromp:
    9 mei 2018
    Ik liep daar in 2015, vond het een vervelend pad, was blij toen ik van die oude spoorweg afging. Het gaat super Patrick, zo nu en dan zo´n kortere dag is goed denk ik. Geniet er van! Het schiet mooi op richting Sint-Jean-Pied-de-Port!
    Daarna wordt alles anders......