Dag 72.

21 mei 2018 - Viana, Spanje

Gelopen afstand 31 km
Totaal gelopen afstand 1834 km.
Weer zon, licht bewolkt.

De kerkklok die hemelsbreed maar 20 meter van de openstaande deur hing sloeg elk half uur, gelukkig maar één klap op de volle uren. Dus om 6 uur stond ik er naast en om half 7 weer weg. De meeste wandelaars zijn gestart in Saint-Jean-Pied-de-Port en gaan vandaag dag 5 doen en dat doet bij vele toch pijn. Heb ook al weer een paar mooie blaren gezien maar de buitenlanders zijn niet zo van doorprikken, die strompelen liever.
Vandaag liep ik door een landbouwgebied, bekijk de foto's maar en raad maar wat het allemaal is. Het is hier al weer een stukje verder rijp als bv in Noord Frankrijk.
Na het akkerbouw gebied weer even wat heuvels en de 31 km waren voor mekaar. Een lekkere wandeldag maar niet veel bijzonders mee gemaakt.
Ik ga morgen weer een beetje klimmen van 185 meter naar 735 meter hoog ben benieuwd hoe steil het allemaal is. Ik heb net nog een rondje door het dorp gemaakt en aan de buiten kant keek ik in de verte naar de bergen en daar lag volgens mij nog sneeuw op. Dus ben erg benieuwd of ik jullie morgen kan vertellen dat ik door de sneeuw heb gelopen.

1. Harm Stoel:
    21 mei 2018
    Dat zou wel mooi en een nieuwe ervaring zijn even langs de sneeuwranden lopen, maar ook wel afzien om daar te komen. Ben benieuwd wat voor foto's we morgen te zien krijgen. In ieder geval succes met het hoogte veschil te overwinnen.
  2. Erwin Bartels:
    21 mei 2018
    Hoi Patrick, het gaat je allemaal prima af zo te horen. Leuk om het dagelijkse verslag te lezen. Ik heb zelf vanaf Saint-Jean-Pied-de-Port de camino gefietst dus klinkt erg herkenbaar allemaal deze fase van jouw reis. Geniet ervan en hopelijk blijft de reis voorspoedig verlopen voor je.
  3. Ineke Kivits:
    22 mei 2018
    Hey Patrick, we zijn je de afgelopen week een paar keer tegengekomen en hadden dan gezellige gesprekken. Helaas zit de Camino er voor ons weer even op, maar voor jou, Buen Camino van “de Hollanders”
  4. Grietje Visser:
    22 mei 2018
    Gaaf om ook nog door de sneeuw te hebben gelopen. Succes maar weer. Groetjes