Dag 76

25 mei 2018 - Cardeñuela Riopico, Spanje

Gelopen afstand 30 km.
Totaal gelopen afstand 1957 km.
Weer 70% regen voor de rest bewolkt.

Wat kan je voor 15 euro lekker slapen, eten, drinken en gezellig praten. Gisterenavond in de Auberge had de eigenaarese gekookt, vooraf lekkere pasta, als hoofdgerecht kip en een ijsje toe met natuurlijk een wijntje erbij. Ik weet niet of ze het gerecht elke avond kookt maar het smaakte prima. We zaten met 12 pelgrims in een aparte eetzaal van de Auberge. 12 mensen, een koppel van rond de 65 jaar uit de USA, een Spanjaard, een Zweedse, 4 Koreaanse, een Engelsman met Portugese roots, een Duitse, een Fin en ik een Nederlander. Het was super gezellig, lekker in het Engels, Spaans, Koreaans zitten praten over de Camino. Als ik vertel van waar ik lopend vandaan kom vallen de meesten wel even stil. Gisterenavond was iedereen gestart in Saint-Jean-Pied-de-Port. De meesten zijn nu een weekje onderweg in Spanje waar de routes mooi zijn maar ook aangepast aan de wandelaar, alles mooi glad, als ik dan vertel dat ik dagen heb gehad tot mijn enkels in de blubber heb gelopen en alleen in en Auberge heb geslapen zie je ze echt kijken. Na dat de flessen wijn leeg waren maar snel gaan slapen, dat ging overigens heel goed.
Helaas werd ik wakker van het vallende regenwater. Het ging een regendag worden vandaag. Niet mijn favoriete weer, maar ja om 8 uur moet je de Auberge uit zijn, dus gewoon net zo als anders er uit en om half 7 liep ik in de regen in mijn regenpak op straat. Gelukkig een mooie route met een paar steile hellingen naar boven door de bossen heen. Vandaag was het wel fijn dat de paden verhard zijn, hoef je alleen maar om de plassen en de stroompjes heen. Ik heb op zo'n dag maar één te doen, door lopen. Dat lukte goed en had heel snel de 30 km gelopen. Op dat moment was het ook droog geworden en had graag verder gelopen maar of er een Auberge zou zijn was niet helemaal duidelijk dus nu maar voor deze slaapplaats gekozen.
Op het moment dat ik dit schrijf regend het al weer, terwijl ik begrijp Nederland zich opmaakt voor een zonnig weekend. Ik loop dus op de verkeerde plek. Morgen zie ik wel weer verder, de planning is Burgos.

1. Ali van Bon:
    25 mei 2018
    Het gaat je goed af Patrick 👍👍👍👍👍👍 ga lekker zo door!
  2. Jaap Kroeze:
    25 mei 2018
    Man, man, wat ben je al een eind op pad. Diepe buiging !!!!
  3. Harm:
    25 mei 2018
    Ach je hebt martelaren en apostelen, noord West Spanje heeft erg afwisselend weer, wij ook maar we hebben nu mooi tropisch weer in aantocht. Ik hoop dat het bij jou ook omslaat in in ieder geval droog weer. Succes Patrick
  4. Harm Stoel:
    25 mei 2018
    dus morgen ga jij je geboortjejaar ook nog inhalen
  5. Gert-Jan van Vliet:
    26 mei 2018
    Wow patrick.. wat een eind heb jij al gelopen. Diep respect. Toevallig zag ik van de week iets op televisie over de wandeling maar de meeste laten zich bij de grens afzetten zodat ze vanaf de grens lopen. Jij pakt het net ff anders aan!!! Hou vol en ik hoop op beter weer voor je.

Groet ,

Gert-Jan
  6. Grietje Visser:
    26 mei 2018
    Top prestatie Patrick, vooral als je in de regen moet lopen. Maar je eet lekker lees ik tussen de regels door. Wij gaan inderdaad een warm weekend tegemoet. Maar je schiet al aardig op, bijna je doel bereikt. Succes.
  7. Wanda Boonen:
    27 mei 2018
    Dankjewel voor je verhalen. Elke dag ongeveer 30 km lopen. Wat mooi dat he al zo ver bent.
    De foto's zijn ook mooi.
    Het is hier nu 29 graden. En het is nu lente. Dat wordt nog wat met het weer.
    Veel plezier.😊 met je mooie tocht naar Santiago de Compostella.
    👣