Mijn voorbereiding op de Camino, de materialen

27 december 2017 - Dronten, Nederland

In mijn vorige verhaal schreef ik al dat het wandelen me wel goed af gaat. Maar het is niet alleen het wandelen, ik ga 100 tot 120 dagen op reis. Normaal als ik mijn koffer in pak voor een vakantie van een weekje, dan ligt het er aan naar de zon of naar de sneeuw, moeten er zoveel dagen shirts, onderbroeken, broeken, truien, jassen ed mee. Logeer ik in een appartement moeten er ook nog lakens en handdoeken mee. Dat gaat allemaal in de auto en dan maar hopen dat de passagiers er ook nog bij kunnen. Voor de 100/120 dagen naar Spanje gaat mee:

• een rugzak, er kan best een hoop in maar mijn streven is om maar 10 kg totaal mee te nemen.
  • 2 sport T-shirts, 1 shirt heb ik aan de andere zit in de rugzak
  • 2 sport truien, 1 trui heb ik aan de andere zit in de rugzak
  • 1 softselljack
  • 1 regenpak, jas en broek
  • 1 poncho, lijkt een beetje dubbel een regenpak en een poncho maar de poncho is voor een klein buitje.
  • 2 afritsbroeken, 1 broek aan de andere in de rugzak
  • 3 paar sokken. 1 paar aan en de andere in de rugzak.
  • 2 paar wandelschoenen. Ik heb een paar hoge wandelschoenen die ik altijd tijdens het Pieterpad aan heb gehad en een paar lichte wandelschoenen die ik tijdens de 4 daagse heb gedragen. Halverwege worden mijn hoge wandelschoenen vervangen door een nieuw paar, want 2500 km gaat niet op een paar. Natuurlijk heb ik deze schoenen ook al ingelopen.
  • 1 handdoek van een heel licht materiaal
  • 1 toiletzak, met een beperkte inhoud zoals flesje shampoo, tandenborstel, tandpasta, scheermesje.
  • 1 zakje met wat paracetamol, tube schapenvet, ehbo materiaal, naaigerei, 10 veiligheidsspelden.
  • 1 zakje met schoenen onderhoudsmiddelen.
  • 1 zakmes, lepel, vork, beker, klein snijplankje
  • 1 slaapzak met lakenzak en hoofdkussen
  • 1 matje.
  • 1 camelback van 3 liter om water mee te nemen.
  • telefoon, tablet, oplader en snoertjes
  • 3 routeboekjes. 2 andere komen te gelijk met de reserve schoenen naar Frankrijk.
  • stukje touw
  • 1 paar badslippers

​Deze spullen heb ik de laatste tijd bij elkaar gespaard en ook weer uitgeprobeerd op het Pieterpad. Het is niet veel voor wat de kleding betreft, dat verplicht mij om elke dag mijn shirts, onderbroek ed te wassen, vaak in een sopje van douche schuim. Het word echt pionieren, ben ook benieuwd of de uitspraak die ik laatst hoorde ook voor mij gaat gelden. Het klonk als volgt "ik ben blij je weer te ruiken" ipv ik ben blij je weer te zien. Ga van de week de rugzak nog eens inpakken en wegen, hoop dat hij niet meer weegt als 10 kg.

1. Tineke:
    27 december 2017
    Ziet er goed uit. Misschien een pouwerbank voor de mob. Of 1 met zonnecelletjes die laad zich onder weg op. 1 paar schoenen Qua gewicht. Als er in Frankrijk toch reserve spullen worden gewisseld.
  2. Hilda:
    28 december 2017
    Ik kan alleen maar zeggen, respect ✌heel veel succes!
  3. Hans:
    28 december 2017
    Hoi Pat, leuk dit te volgen. Heb al jaren de voorbereidingen gehoord maar het wordt nu concreet. Blijf je volgen! En uiteraard suc6 !
  4. Erwin Bartels:
    28 december 2017
    Goed bezig Patrick, minimaal kleding vergt inderdaad discipline om elke dag te wassen. Dat zal nog lukken maar het drogen kan een dingetje worden dus misschien toch 3 stuks ipv 2 voor sommige items? Nog veel voorpret en wijsheid gewenst komende tijd voor vertrek.
  5. Harm Stoel:
    28 december 2017
    Hoi Patrick, heel veel succes en ik ga je volgen
  6. Hester:
    16 januari 2018
    Heel veel succes Patrick !!
  7. Marrette en Hans:
    5 februari 2018
    Patrick, mooi om te lezen. I.p.v. een paar veiligheidsspelden kun je ook twee wasknijpers meenemen en reisdocumenten :). Het aftellen is begonnen. Bergen groeten.
  8. Speedy:
    17 februari 2018
    7 kilo is dus al 10 kilo als je de drie liter water meetelt...de lijst ziet er goed uit! stukje touw is onmisbaar, werkelijk! Vergeet niet een lampje mee te nemen, superhandig
  9. Elma:
    18 februari 2018
    Dank voor 't delen van je blog op het forum. Ik heb in 2016 gelopen en ga je zeker volgen. Zoals de vorige bezoeker zegt, hoofdlampje is handig. Als je eens in 't donker loopt handiger dan de zaklamp op je telefoon. Ik zie matje staan, ben je van plan onder de sterren te slapen? Anders zou ik die thuislaten. Buen Camino en s6 met de laatste voorbereidingen
  10. Henk ursem:
    19 februari 2018
    ik heb de wandeling in 2015 gelopen, ik vind je lijst erg goed, maar het matje heb je niet nodig, zonde om mee nemen.
    ons verslag kan je zien op http://henkpaulendelangewegnaarsantiago.reislogger.nl/sevilla-la-plata/home even op het drie hoekje drukken voor : henkpaulendelangewegnaarsantiago