Dag 10.

20 maart 2018 - Namur, België

Gelopen afstand 19 km.
Totaal gelopen afstand 302
Weer ochtend sneeuw, middag zonnig

Alweer tien dagen onderweg, voor veel mensen een vakantie, voor mij is het pas het begin van de tocht. Nog 90 tot 110 dagen te gaan. 10 dagen onderweg betekend ook 10 verschillende bedden. Ik heb overal goed geslapen, in Vessem kreeg ik van mijn buurman van het kamertje er naast te horen dat ik op de slaapzalen geen vrienden ga maken. Afgelopen nacht sliep ik in een oud gerestaureerd huis dit was mooi maar ook zeer smaakvol ingericht zie de foto's.
Waar ik gisteren me nog kon redden met mijn Nederlandse taal is vandaag heel anders, ik ben echt over de taalgrens heen. Dus Patrick moet Frans praten, Op school voor Frans alleen maar vijven of lager gehaald. Echter je hebt google translate, ik mijn openingszin gemaakt en een paar zinnen die ze mogelijk terug zouden kunnen zeggen, even wat oefenen en hopla telefoon gepakt en gebeld. Word opgenomen en ik gooi mijn best franse zin er uit, en toekwam het, ik heb nog een hoop te leren de komende tijd. Maar morgen slaap ik wel in de Abdij van Leffe, als ze daar geen biertje hebben.
Vanmorgen bij het opstaan keek ik naar buiten en het sneeuwde grote vlokken. Ik heb liever een zonnetje maar het is beter dan regen. Ik had geen haast vandaag want had gisteren besloten dat ik naar Namen/ Namur wilde dat zou een kleine 20km zijn. Dit is de éérste mooie stad die ik tegen kom in België. De route was wederom over de spoorlijn, er waren nu meer vergezichten als gisteren en ook wat meer door de dorpjes heen gelopen.
Ingecheckt in het hotel, me opgefrist en toe maar eens door de stad gaan lopen een mooie stad. Blij dat ik de keuze gemaakt heb om hier even rond te kijken.
Morgen heb ik de treinbaan achter me gelaten en ga nu de Maas volgen naar Dinant, hier slaap ik weer in een Adij.

1. Imre:
    Hoi Patrick,
    Nog effe doortippelen. ene Mieke zit met 3 andere pelgrims 1 dag voor je uit. Zij overnachten in de abdij van leffe. dat is 25km van namen. Verder wens ik je veel succes op je mooie trip.
  2. Paul:
    20 maart 2018
    Bonsoir Patrick, je zit op schema, maar geen Leffe in de abdij. Dit heerlijke bier is al jaren geleden verkocht, dus ook geen trappistenbier meer.
  3. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    Hallo patrick, erg leuk om je verslag te lezen. Ik beleef mijn reis van 2015 weer opnieuw. Bij leffe hebben ze geen bier. Maar probeer wel de mis mee te maken. Was er zelf erg stil van. Dit stuk van de route zal je veel gastvrijheid tegenkomen. Mijn Frans is ook slecht, maar heb me zeker gered. Hier de link naar mijn blog van de dag in Dinant. Geniet ervan http://dannisvandekoolwijk.reislogger.nl/dag-dinant-givet.136736
  4. Yvonne:
    Hai Patrick,

Fijn om je te volgen, zo herbeleefik mijn tocht ook weer.....jij loopt alleen wel wat langere afstanden op één dag dan ik 😁.
    Veel plezier in Namen en voor morgen weer een goede dag gewenst met dit keer es géén sneeuw!
  5. Grietje Visser:
    21 maart 2018
    Abdij biertje is heerlijk, dus geniet ervan. Prachtig verslag, en je kan je Frans ook leuk ophalen. Gelukkig bestaat er Translate. Heel veel plezier in Namen, cultuur is ook belangrijk om mee te pikken. Hou je taai, en lees het morgen wel weer. Nog geen zere voeten? Groetjes Grietje
  6. Elma:
    Morgen weer een vlakke tocht langs de Maas, bootjes kijken. Het Frans gaat best wennen en wordt alleen maar beter. Ik vond telefoneren lastig en loste dat op door de host te vragen of die 1 of 2 nachten vooruit wilde boeken voor me. Of 'n smsje dat werkte ook best goed. Hopelijk wordt 't snel iets warmer en droger. Bon Chemin
  7. Suzan:
    21 maart 2018
    Ik moest lachen over het feit dat je geen vrienden gaat maken in slaapzalen :-)
  8. Wilma:
    Wederom leuke verslagen. Inderdaad een prachtige stad Namen. Geniet ervan en het weer gaat beter worden.
  9. Huub en Hedwig:
    21 maart 2018
    Ziet er zekers mooi uit, Rivièra Maison...en wat is Namen een mooie stad! Geen woord teveel.....Op naar je volgende stort, Suc6!