Dag 11.

22 maart 2018 - Leffe, België

Gelopen afstand 27 km.
Totaal gelopen afstand 329 km.
Weer droog met een klein zonnetje

Na gisteren de spoorlijn gevolgd te hebben naar Namen. Was de opdracht in mijn boekje nu niet veel moeilijker namelijk volg de rivier de Maas tot aan Dinant. Namen is een mooie oude stad gisteren daar even wat cultuur gesnoven, maar daar wil ik best nog wel eens naar terug. Zeker om het citadel te bezoeken wat boven de stad ligt.
Mijn hotel lag aan de Maas dus geen verlies aan km en tijd om eerst naar de route te moeten lopen. Volg de Maas dit was gelukkig niet zo dodelijk saai als die spoorlijn. Langs het water je ziet altijd wel wat. De watervogels, waarvan in grote getallen de ganzen, die kunnen lelijk blazen als je langs komt. De mensen die langs het water wandelen, hardlopen of fietsen. 3x hadden de mensen door dat ik de Camino doe, ze zeiden of riepen dan Buon Camino. 3x liepen de rillingen over mijn lichaam, ze wenste me een goede reis, een reis die ik mag maken. Ik moet ook tegen thuis zeggen Buon Camino want zij maken ook een pelgrimstocht alleen op een andere manier. De rivier heeft al vele eeuwen mensen getrokken dat kan je ook wel zien aan de gebouwen, mooie kasteeltjes ed.
In Leffe aangekomen, net voor Dinand, slaap ik vandaag de Norbertijnenabdij van Leffe. Daar werd vroeger Leffe bier gebrouwen maar dat is al een tijdje niet meer van toepassing. Morgen weer verder langs de Maas naar Givet, dat betekend dat ik België na 7 dagen weer ga verlaten en Frankrijk intrek.

1. Brigitte Clein:
    Buon Camino Patrick 🇳🇱👍
  2. Hilda:
    ✌👌🍀
  3. Henny Kievith (ouwe):
    22 maart 2018
    Patrick wij volgen je elke dag . wij genieten van je verhalen .elke avond na de afwas is kijken wat heeft Patrick weer meegemaakt. geniet ervan . groetjes HENNY kievith (ouwe)
  4. Gert-Jan van Vliet:
    22 maart 2018
    wow...mooie reis patrick!! Heel veel respect voor wat je aan het doen bent. Houden de benen/voeten het een beetje uit?
  5. Hans Werensteijn:
    23 maart 2018
    Wat een mooie gedachte .......aan thuis.