Dag 16.

27 maart 2018 - Lalobbe, Frankrijk

Gelopen afstand 23 km.
Totaal gelopen afstand 453 km.
Weer zonnig.

Gisteren avond op mijn slaapadres had ik afgesproken dat ik graag een avondmaaltijd zou willen gebruiken. Prima, dat kon als ik niet vegetarische was. Dat ben ik niet dus kon daar eten. Ze konden daar 8 mensen een slaapplaats geven en hadden daar ook een soort eetkamer ingericht. Ik was de enige gast die avond dus zat daar op het afgesproken tijdstip aan tafel. Komen mevrouw en meneer het voorgerecht op dienen, een bord met allerlei vleeswaren en wat meloen. Echt een groot bord vol, ik begon te twijfelen, zou ik dat hele bord leeg mogen eten of was dat niet de bedoeling. Vroeger ben ik een keertje met mijn ouders en vrienden van mijn ouders wezen eten in Frankrijk en toen kwam er als nagerecht een goed gevulde kaasplank op tafel, wat deed het gezelschap die at de hele kaasplank op, dat was dus niet de bedoeling. Dat had ik dus ook met dat vleeswarenbord, ik heb maar wat laten liggen, wat later bleek dat had niet gehoeven. Toen het soepje geserveerd werd, vroeg meneer hoe ik mijn entrecote wilde hebben. Ik schrijf het nu sneller op dan dat ik het echt begreep wat hij bedoelde. Want een entrecote had ik niet verwacht voor die prijs. Het was een heerlijke entrecote met wat groenten.
Toen kwam de goed gevulde kaasplank, ik was een keer met mijn ouders.............. . Dus ik heb me nu netjes gedragen . Een toetje zo uit het koelschap van de winkel net als thuis. Na het eten kwam meneer ook in de gastenkamer zitten en de tv ging aan op de Franse studio sport. Ik vertelde hem dat ik lekker gegeten had en een entrecote niet verwacht had. Toen kwam de aap uit de mouw meneer deed iets met vlees, dus zodoende. Ik ging met een goed gevulde buik en een paar wijn lekker slapen.
De volgende morgen op tijd op pad, wederom door de bossen en over de heuvels heen. De zon scheen lekker en ik ging voorspoedig, tot ik midden in het bos een recreatieterrein aan een vijver tegen kwam. Hier stonden picknicktafels, rugzak af jasje uit opgerold en ben lekker 1,5 uur op de picknicktafel gaan liggen. Daarna nog een stukje gelopen naar mijn slaapadres. Dit was bij Nederlanders ook zij hadden lekker voor me gekookt. Was best weer even lekker om Nederlands te babbelen onder het genot van koffie en later wat wijn. Morgen weer verder. Er wordt regen voorspeld, ik ga het beleven.

1. Elza:
    27 maart 2018
    Leuk om je te volgen Patrick. Ik herken veel van de route die je loopt.
    Buen Camino ! Geniet ervan !
  2. Gijs:
    27 maart 2018
    Patrick, moet je broekriem nu weer op een grotere stand?😜
  3. Wilma:
    Geweldig leuk verslag!
    Wat n avontuur zeg. Geniet er morgen maar weer van!
  4. Annelies:
    27 maart 2018
    Wat zal je gesmuld hebben van die entrecote Patrick, dat krijg je niet iedere dag.Groetjes.
  5. Astrid:
    27 maart 2018
    Jeeee Patrick wat een respect voor je. Geweldige ervaring. Ik hoop dat je weer net zo lekker hebt gegeten als gisteravond.
    Voor straks. Slaap lekker, en morgen gezond weer op.
  6. Grietje Visser:
    28 maart 2018
    Nou dat klinkt wel geweldig, buik goed gevuld, je kan er voorlopig weer tegen aan. Maar inderdaad respect voor de reis die je doet. Zal ook best een dip momentje zijn. eff Christol bellen en het komt goed.