Dag 25.

4 april 2018 - Savières, Frankrijk

Gelopen afstand 25 km.
Totaal gelopen afstand 645 km.
Weer bewolkt, regen, zonnig.

Vanmorgen in mijn mooie bloemetjes kamer werd ik gewekt door de regen wat tikte tegen het enkele glas. Het zou toch niet zo'n dag worden met alleen regen. Om 8 uur aan het ontbijt samen met mijn Duitse pelgrims. Eén van de Duiters had last van zijn hiel hij had blazen. Ik moest maar alléén lopen want hij ging niet snel vandaag. De Duitsers lopen de route naar Santiago de Compostela in delen en deden ze een deel van 10 dagen. Rond half 10 vertrokken, de regen was er al niet meer, gelijk met de andere, met het idee misschien trekken ze zich aan me op. Nee ze gingen hun eigen tempo doen. Prima, ik ben verder gegaan, loop ik verkeerd en wie komen achter me aan jawel de Duitsers. Het was even lastig de goede route te vinden maar toen was het heel simpel, houd ongeveer 20 km het kanaaltje aan uw linkerhand. Het klink super saai, maar het fietspad naast het kanaal is van asfalt dus nu geen glibberig karresporen maar een mooie weg. Met aan beide zijden bossen en af en toe weidse uitzichten. Oude maar wel nog werkende sluis en en ook waar de rivier het kanaal kruist een aquaduct waar het kanaal over de rivier stroomt. Vandaag dus geen geklim, geglibber ed, maar gewoon lekker gaan met grote passen. Vannacht slapen de Duitsers en ik een Gite waar de oude gastvrouw lekker voor ons had gekookt. En de slaapkamer heerlijk schoon maar alles in het behang. Morgen een korte route van 15 km naar Troyes. Dit schijnt een mooie stad te zijn dus vroeg daar aankomen en dan even de toerist uithangen.

1. Carla:
    4 april 2018
    Mooie verhalen en foto’s... nog steeds leuk je te volgen...respect hoor!!!
  2. Hilda:
    5 april 2018
    Weer zo 'n mooi verhaal! Leuk je te volgen....en tjah.....die Deutsche Leute?! Viele spass zusamen🍻😉🙋
  3. Grietje Visser:
    5 april 2018
    Je moet straks een boekje gaan schrijven. mooi om je zo te volgen. Sterkte met de tocht, gelukkig dat de regen ophield, dat is vervelden. Wandel ze maar weer vandaag, wij gaan morgen naar Terschelling, maar wel met de auto, gaan daar wel lopen.
    Groetje
  4. Brigitte Clein:
    5 april 2018
    Hou vol Patrick ... je loopt de zon tegemoet zie ik 👍 respect !!
  5. Ruurd kleuver:
    5 april 2018
    lekker hoor, jammer dat er geen bootje lag om met de stroom mee te dobberen :)
  6. Annelies:
    5 april 2018
    Succes Patrick, wij gaan Terschelling onveilg maken, zullen goed op Christel passen!!!!
  7. Dukke korver:
    13 april 2018
    heel erg leuk om je te volgen veel succes gr dukke