Dag 26.

7 april 2018 - Troyes, Frankrijk

Gelopen afstand 16 km.
Totaal gelopen afstand 661km.
Licht bewolkt

De eigenaarese van de Gite had vanochtend als netjes op tafel staan voor het ontbijt. Zelf at ze ook mee, maar het belangrijkste was dat we wat in haar schriftje schreven. Ik was gast nr. 114, even een bedankje in het schriftje gezet, gewoon in het Nederlands, maar ik denk dat ze ook translate gebruikt om te kijken wat we schreven. Voor de Duitse pelgrims was het hun laatste dag en wilde rustig aan doen. Afscheid van ze genomen en op pad gegaan. Wederom netzo als gisteren langs het kanaaltje. Op een informatiebord las ik dat het kanaal al rond 1860 gegraven is en ook bedoeld was voor de handel te verschepen die in Troyes gedaan was richting Parijs. De Seine loopt langs het kanaal maar een rivier is moeilijk onder controle te houden en een kanaal wel. Nu die Seine was ook de rode draad van een gesprek wat ik had met een vitale Fransman die daar liep te wandelen, hij liep harder dan de mooie slakken die tegen kwam, ik haalde hem in maar hij verhoogde zijn tempo en begon natuurlijk in het Frans wat te vertellen, maar het leuke was hij ging over op het Engels toe hij zag dat ik hem niet begreep. Wat hij wou vertellen dat 2 weken geleden het pad was gesperd door de hoge waterstand in de rivier. Nadat hij het ook nog een keer had gevraagd aan een fietser die onze kant op kwam gaf hij me eigenlijk het groene licht om door te lopen over mijn Camino route. Het pad bleek later stond nog steeds onder water maar er was een sluiproute die ook niet helemaal droog was.
Omdat het maar 15 km was wat ik vandaag moest overbruggen was ik vroeg in Troyes. Na mijn spullen in de hotelkamer te hebben op geborgen, ben ik de stad ingegaan. Eerst even naar de Kathedraal, die van Reims vond ik mooier, voor een stempel. Daarna de stad door gelopen, een stad waar veel handel gedreven is en dat kan je ook zien aan de bebouwing, veel vakwerkhuizen en andere grote panden. Mooi om te zien dat het allemaal bewaard is gebleven.
Na een spareribs gegeten te hebben in de stad snel mijn bedje in want morgen wil ik meer als 30 km gaan lopen naar Eaux-Puiseaux. Waar ik onderdak heb gevonden