Dag 28.

7 april 2018 - Vézinnes, Frankrijk

Gelopen afstand 31 km
Totaal gelopen afstand 723 km.
Weer zonnig

Gisterenavond had ik in het hotel een lekkere plate du jour, schotel van de dag, met een fles wijn voor 15 euro. Geen geld als het ook nog lekker is. Veel mensen zouden zeggen laat het voorgerecht maar voorbij gaan als ze horen dat er slakken in zitten en het hoofdgerecht was lever met gebakken uitjes, champignons, knoflook en aardappeltjes. Het toetje was ijs met wat fruit. Buikje rond en lichtelijk beneveld van de wijn ging ik naar mijn kamer en sliep zo. Maar rond 1 uur klaar wakker, dit kwam omdat ik nog geen slaapplek had voor vandaag. Het zat me niet lekker dat ik nog niets had. Er zijn pelgrims die zeggen je kan overal slapen, ga naar het gemeentehuis en ze helpen je. Ja maar het is zaterdag geen gemeentehuis is open. Ik zoeken bij booking.com maar niets vinden, ik was te krenterig want toen ik mijn budget verhoogde kwam er toch nog een hotel uit, 3,5 km van de route af maar goed een slaapplaats. Eén oud collega zei altijd, liever duur te koop dan niet te koop. Daar moest ik gelijk aan denken. Toen mijn blog ook nog eventjes bij gewerkt en om 3 uur sliep ik weer tevreden in. Om 7 uur liep mijn wekker af normaal ben ik altijd voor de wekker wakker maar door die onderbreking van de nacht maar goed dat ik hem had gezet. Mijn ochtend ritueel is als volgt rugzak zo goed als leeg, want mijn waterzak van 3 liter zit tegen mijn rug aan en daar boven op gaan alle spullen. Vandaag meer als anders want het zonnetje liet zien dat hij vandaag zijn best ging doen dus mijn jas en trui kon ook gelijk in de rugzak.
Om 8.30 uur liep ik weg voor de 31 km die gelopen moest worden. Over de landerijen door de bossen, op een gegeven moment loop ik om een bossage heen staan er 8 reeën te grazen. Voor dat ik mijn camera te pakken had, waren ze er van door. Op afstand bleven ze staan en eentje stond een hoop lawaai te maken, bij een koe zeg je hij staat te loeien hoe dat bij een ree heet ik weet het niet. Nog geprobeerd om ze te filmen maar dat is denk ik een zoek plaatje geworden.
Rond 13.00 uur was ik in Ervy le Chatel een groter plaatsje. Hier lekker op het terras wat gedronken en een sandwich gegeten. Dit zou elke dag rond deze tijd voorbij moeten komen. Hoef ik ook niet alles in mijn rugzak te doen. Daar moet ik toch nog wat op vinden want het word behoorlijk warm in de rugzak.
Lekker verder gelopen en uit eindelijk bij mijn hotel beland. Verderop in de straat zit een Gite, die was goedkoper geweest als het hotel, je moet maar weten dat die er zit.
Morgen naar Saint Cyr les Colons. Daar ga ik Nederlandse pelgrims ontmoeten, ook weer eens lekker om even Nederlandste praten.

1. Yvonne:
    7 april 2018
    Leuk om je ervaringen te lezen Patrick! Tot Troyes waren ze herkenbaar, want dat heb ik ook gelopen. Wat je nu loopt staat mij nog te wachten. Kan me voorstellen en dat je niet lekker slaapt als je nog geen volgende slaapplek hebt. Er is overigens volgens mij wel een site met gites te vinden misschien? Hoewel die Franstalig kan zijn......
    Veel succes weer met lopen morgen en geniet van het zonnetje!
  2. Harm Stoel:
    8 april 2018
    Erg leuk je te volgen en je verhalen te lezen Patrick
  3. Elma:
    8 april 2018
    Je gaat snel richting Vezelay Patrick. Ik dacht dat je bewust meestal koos voor hotelletjes maar de blog van vandaag doet anders vermoeden. Heb je gedacht om de overnachtingsadressen te downloaden van het Jacobsgenootschap? Buen Camino and geniet van La Douce France
  4. Suzan:
    8 april 2018
    Natuurlijk is een bord eten met een flesje wijn voor 15,00 euro geen geld, maar je bent niet op vakantie. Ik denk echt dat je moet downgraden, om er uit te halen waarom je dit doet. Misschien is geen slaapplaats beter dan een dure.