Dag 30.

9 april 2018 - Bessy-sur-Cure, Frankrijk

Gelopen afstand 20 km.
Totaal gelopen 771 km.
Weer regen.

Toen ik wakker werd had ik nog even het plan om vandaag in één keer door te lopen naar Vezelay, een behoorlijk stuk van 38 km maar dat kan. Echter toen ik naar buiten keek regende het en mijn plan was snel aangepast. Eerst maar eens gezellig ontbeten met Karin en Frans, twee Nederlandse pelgrims uit de buurt van Rotterdam. Die een week eerder vertrokken zijn als ik. Zij hadden het plan om naar Bessy sur Cure te gaan. Plaatsje gelegen aan je raad het al het riviertje la Cure. Daar was een stadsherberg met 24 bedden dus ruimte zat. Dit was maar een relatief kort stukje van 20 km echter er zat wel een hoogte verschil in van ongeveer 600 meter. Ik besloot om met hun mee te lopen naar het dorpje en dan te bekijken of ik verder zou gaan of een rustig dagje zou doen. Het is het láátste geworden, want door de regen word alles een beetje soberder en dan is een mooi ruimte als de stadsherberg erg welkom.
Lekker zelf wat te eten gemaakt en vanavond vroeg naar bed en morgen op tijd naar Vezelay. Eén mijlpaal voor vele pelgrims omdat het een bedevaartsoord is. Ik ga het morgen zien.

1. Ria brouwer:
    9 april 2018
    hoi patrick klimmen en dalen dat is wat anders als die platte polder .maar die regen is echt hollands . wel weer mooie foto's .mooie omgeving .veel wandel plezier en lekker genieten van de natuur .buen camino
  2. Christie van Roeij:
    10 april 2018
    Geniet van deze etappe naar mooi Vezelay aanrader is om naar de avondmis te gaan erg bijzonder de zang van de broeders en zusters kippenvel moment !!
  3. Imre:
    10 april 2018
    heb hier de link voor de auberge cq camping in Vezeley.
    groetjes
  4. Steef:
    Hallo Patrick,
    Ja, Vezeley. Mooie stad en een heel erg mooie Kathedraal. Wel een stevige klim naar boven maar dat ben je zo langzamerhand wel gewend.
    Als je rechtsom de Kathedraal loopt moet je aan het einde van de muur rechts, net voor het park voorzichtig lopen. Mijn vrouw deed dat vorig jaar niet en heeft daar de grond (stenen) gekust. Flinke schaafwonden aan haar hoofd armen en benen maar gelukkig niets gebroken. We hebben onze vakantie voort kunnen zetten.
    Je gaat als een speer man. De kilometers vliegen onder je schoenen door.
    Leuk om jou te volgen en de belevenissen te lezen.
    Groet, Steef
  5. Dukke korver:
    13 april 2018
    hoi patrick vezeley is erg mooi met mooie kathedraal gr dukke