Dag 32.

11 april 2018 - Saint-Germain-des-Bois, Frankrijk

Gelopen afstand 25 km
Totaal gelopen afstand 820 km.
Weer licht bewolkt zonnig.

Vanochtend bij het ontbijt tref ik 2 Franse heren die ook gingen lopen. Druk doen met van alles en nog wat en uiteindelijk zag ik ze vertrekken. Ik zat nog lekker aan mijn ontbijt en dacht zou ik ze vandaag nog tegen komen. Het kan zijn dat ze over Nevers lopen en ik loop over Bourges.
Uiteindelijk vertrokken uit Vezelay nadat ik Karin en Frans gedag had gezegd, die bleven een dag in Vezelay en lopen over Nevers. Karin ook nog voorzien van mijn réserve leesbril want haar leesbril was ze gisteren verloren.
Heerlijk door de velden heen gelopen het is allemaal weer wat platter als gisteren. Door slaperige dorpjes, soms valt er gewoon ook wat op zoals nu ook een brocante uitstalling, een malle Pietje 2.0. Even verderop wie zitten daar op een kerkpleintje jawel de 2 Franse heren. Even handje schudden en een praatje maken, jawel praatje maken met Franse heren het lukt me steeds beter. 12 km op pad en ze hadden blaren, wel tape maar geen schaar, dus rugzak open en daar de schaar er uitgetoverd. Zij geholpen en gingen weer gelukkig op pad. Na 2 uur, ik had ze onder tussen gepasseerd, kwamen ze aangelopen in een ander dorpje waar ik zat te lunchen uit mijn rugzak, makreelfilets in mosterdsaus op brood met een kwarktoetje met Orangina als drankje. Het ging nog steeds goed met hem. Stelt één van de mannen de vraag waar slaap jij, verteld dat ik bij een Nederlands stel slaap en dat het ongeveer nog 10 km lopen is. Geef ze het telefoonnummer en vertrek. Zit ik op een bankje voor mijn logeer adres wie komen er aan de Franse heren, die ik de hele dag al tegen gekomen ben. Heb ze ook maar gelijk voor me aan het werk gezet, heb ze mijn volgde slaapplaats voor morgen laten bellen om te reserveren, met wie slaap ik daar met de Franse heren, of ik nog van ze af kom of met ze doorloop naar Santiago de Compostela de tijd zal het leren.
Ik slaap vannacht wel weer op een hele aparte locatie bij een Nederlands stel met een mooi huis bekijk de foto's maar eens. Het is van origine een watermolen en daar is een huis omheen gebouwd.

1. Carla:
    11 april 2018
    Mooie reis en gratis franse les...👍
  2. Andries Tromp:
    11 april 2018
    Toch over Bourges? Ben benieuwd, de meeste Nederlandse Pelgrims gaan over Nevers. Is het nog gelukt met pakket naar je toe laten sturen? Je kunt vanaf Nederland naar elk postkantoor pakket sturen. Bij mij lukte dit niet in Saint-Jean-Pied-de-Port, het is te laat aangekomen, ze hebben het toen teruggestuurd naar Nederland. Laat ze maar eens informeren op het postkantoor.
    Nou, het gaat goed Patrick, leuk.om.je te volgen. Buen Camino verder, geniet vooral van je tocht!
  3. Elza:
    11 april 2018
    Straks ga ik via Nevers. Maar ben benieuwd hoe de route via Bourges zal zijn !
  4. Henny Kievith (ouwe):
    11 april 2018
    geweldig Patrick om elke avond weer je verhalen te lezen. zondag hebben we bij onze vrienden in Achterveld 35 km gewandeld .je moet ook de groeten van Peter en Bert hebben. hou vol BIKKEL.
  5. Elma:
    12 april 2018
    Het ziet er vanaf Vezelay wel mooi uit met een zonnetje. In 2016 daar door de modder geploetert en ook in de watermolen geslapen. Doe ze de groeten.