Dag 34.

13 april 2018 - La Charité-sur-Loire, Frankrijk

Gelopen afstand 35 km.
Totaal gelopen afstand 876 km.
Weer zonnig.

Het wekkertje stond van morgen op half 7, net als thuis was ik eerder wakker. Vandaag stond er een grote afstand van 35 km op de planning. Dit komt omdat er op dit stuk wat minder overnachtings locaties zijn. Nu zit ik in La Charite sur Loire in de gemeenteherberg. Eén ruimte waar 4 stapelbedden staan, er is een keukentje en een douche en wc. Heel basic maar het kost maar 14 euro per overnachting. De andere bedden worden beslapen door 4 Belgen, die hebben een weekje gelopen en gaan morgen weer naar huis.
De route vandaag maakte het ook mogelijk om 35 km te lopen. Veelal goed verharde paden door de bossen en landerijen. Eén héérlijke wandeldag met zon, dat scheelt bij mij echt enorm ik loop dan vele malen beter.
In La Charite sur Loire aangekomen blijkt het nog een heel stadje te zijn met een Notre Dame kerk en vele oudheden. Bij het toeristenbureau gaven ze me gelijk een plattegrond van de stadswandeling, die heb ik voor een gedeelte gelopen omdat ik nog boodschappen moest doen en dat op de route lag. De plaatsnaam zegt het al het plaatsje ligt aan de Loire dat is een brede rivier met behoorlijk wat stroming er in. Morgen over de brug heen verder naar het zuid-westen.

1. Marcel:
    13 april 2018
    Hebben die Belgen wel kunnen slapen? Of snurk je tegenwoordig niet meer?
  2. Annette Ermers:
    13 april 2018
    Jeetje, de ene dag 21 km, de andere 35 etc etc. Wanneer neem je nou ook eens een paar dagen rust!

Geniet van de dingen die je onderweg tegenkomt (en dat kan ook tijdens een paar rustdagen)
  3. Grietje Visser:
    14 april 2018
    Gezellig met de Belgen, leuk taaltje. Wel een beetje cultuur blijven snuiven, denk ook aan de mooie indrukken van de omgeving. Je loopt al zo veel. Fijne wandeldag. Groetjes
  4. Huub en Hedwig:
    👍👍👍
  5. Tineke Brand:
    14 april 2018
    Hey Patrick, wat leuk om jouw belevenissen te lezen!
    Én....wat ga je goed zeg....en dan die voeten van jou!!! Zo zie je maar....met een goede verzorging daarvan loop/ wandel je elke dag toch je km-tjes...die hebben het natuurlijk ook zwaar te verduren!
    Wil je toch laten weten dat ik het SUPER vind dat je vol goede moed je Pelgrim tocht voortzet!!
    Succes hoor!!