Dag 35.

14 april 2018 - Bougy, Frankrijk

Gelopen afstand 27 km.
Totaal gelopen afstand 903 km.
Weer begon met regen later bewolkt.

Een paar dagen geleden toen ik in Vezelay was, stelde ik op Facebook de vraag welke route ik zou moeten nemen, over Bourges of over Nevers. De meningen waren verdeeld maar over Nevers zou mooier zijn. Ik ben toch over Bourges gegaan, reden ik had het boekje al en ben eigenwijs. De eerste 2 dagen zijn me prima bevallen, maar vandaag was het saai, dodelijk saai, heb alleen maar foto's gemaakt met velden vol bloeiend koolzaad. De route was rechtervoet vooruit zetten en dan de linkervoet laten volgen lange rechte stukken.
De route was saai maar er gebeurd altijd wel wat. Rond 11 uur was ik wel aan un grande caffee toe. In een dorpje wat ik passeerde de locale kroeg ingegaan. Was net op tijd want de hele omgeving, de omaatjes en opa's, de mannen, volgens mij allemaal boeren gezien het schoeisel wat ze droegen, maar de vrouwen waren ook aanwezig want die moesten net bij de buurtsuper stokbrood halen, kwam rond dat tijdstip langs. Handen geven en kussenen gelijk stevig aan de borrel, ik was de enige met koffie. Dat duurde een half uurtje en toen als een zwerm vogels waren ze weer weg.
In Bourgy zit een Refuge pelerin municipal een mooi woord voor gemeenteherberg hier kan je Donativo overnachten. Wat inhoud het kost wat je er voor over hebt. De herberg gevonden en op de deur werd er verwezen naar de volgende deur links. Na dat ik aanbelde bij deze deur hoorde ik een hoop gestommel en een oude heer deed open. Ik moest binnen komen en wat bij hem drinken, natuurlijk wilde hij mijn Pilgrimspaspoort met de stempels zien en er een stempel bijzetten. Deze mensen vinden het echt leuk om pelgrims te ontmoeten. Hij had ook nog een duidelijke mening over wat een pelgrim was, dat is iemand die van huis af vertrekt en in een keer naar Santiago de Compostela loopt. De herberg heeft 4 bedden in een ruimte die niet groot is dus hoop voor jawel mijn 2 Franse mannetjes dat ik vannacht niet te hard snurk. Eerst een hapje eten, dan lekker naar bed. Morgen naar Bourges ik denk dat ik daar een dagje ga rusten, het lichaam vraagt er om.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke Bijsterbosch:
    14 april 2018
    Wat ga je goed, maar altijd luisteren naar je lichaam πŸ˜‰
  2. Pa en ma:
    14 april 2018
    Leuk dat we je hebben gezien😍😍😍😘😘😘😘
  3. Ria brouwer:
    14 april 2018
    hoi patrick lekker een rustdag nemen dat heb je lichaam nodig . nu nog de zon en geniet van de omgeving.
  4. Helma:
    14 april 2018
    Mooie zonnig geel zijn die koolzaad velden.... ik gun je de zon erbij! Inderdaad luisteren naar je lichaam Patrick en.... volg je hart want dat klopt β€πŸ‘πŸ˜Ž
  5. Elma:
    15 april 2018
    Ik vond die velden gele koolzaad in 't begin fantastisch om te zien en opeens was ik de geur ervan enorm beu. Nu 2 jaar later brengt de aanblik ervan 't meteen weer terug. Morgen genieten van de mooie stad Bourges en daarna oude auto's spotten in La Tripterie. Tip: in Bourges is de VVV heel behulpzaam en je kunt er je rugzak voor de dag veilig stallen. Bon Chemin