Dag 37, Rustdag.

16 april 2018 - Bourges, Frankrijk

Gelopen afstand 0 km.
Totaal gelopen afstand 935 km.
Weer zonnig.

Eergisteren bewust een hotel besproken voor 2 nachten, omdat ik een rustdag wilde houden. Ben nu 37 dagen onderweg en in Reims heb ik mijn eerste rustdag gehad en ik had het gevoel dat ik er wel weer aan toe was. Nog een belangrijk iets is dat als ik 27 april voorbij Limoges ben dan komen ze niet op mijn verjaardag. Ik wil graag dat ze komen want er moeten ook nog spullen, zoals kleding, mee terug naar Nederland. Tevens vind er een schoenenwissel plaats want ik haal niet op 1 paar Meindel wandelschoenen de finish, dus mijn 2de paar met nieuwe zolen onder de voeten en dan moet ik het wel halen.
Wat doe je nu met zo'n dagje rust, uitslapen, kleren wassen, met de wc borstel bad in, boodschappen doen en vooral lui zijn.
Of het nu in Reims is of hier in Bourges uitslapen mag van de dames van de housekeeping niet, 2 vrouwen na een weekend hebben elkaar natuurlijk een hoop te vertellen, dat doe je als je collega in de ander kamer staat dan jij. Het werd dus hoog uit 9 uur en ik was klaar wakker.
Ik heb een bad in mijn kamer dus het bad vol laten lopen shampoo er in en alles wat gewassen moest worden in het bad gegooid en met mijn wandelstok lekker staan roeren. Laten staan en onder tussen naar de buurman van het hotel en dat is de Lidl. Lekker zelf mijn ontbijt bij elkaar gescharreld. Terug in het hotel al de was uitgespoeld en ondertussen buiten een waslijntje tussen 2 bomen gespannen. De zon en de wind kon de rest doen en de kleren ruiken in ieder geval weer fris.
Toen met de wc borstel in het bad mijn schoenen eens goed aan de buitenkant schoongemaakt en ook in de zon gezet. Toen ze droog waren nog even gepoetst, zien er weer pico bello uit.
Vanmiddag ben ik lekker in het zonnetje gaan zitten en mijn blog wat bij gewerkt. Wat ik gisteren voor het eerst heb gedaan is mijn broekspijpen afgeritst en lekker met blote kuiten gelopen. Zonnebrand er op kunnen ze ook niet verbranden. Morgen weer verder nu richting Limoges dat ligt nog op ongeveer 200 km.

1. Erwin Bartels:
    16 april 2018
    Leuke verslagjes Patrick, het zijn de kleine dingen die het doen in het leven en zoals je nu ervaart heeft een mens weinig nodig om zich te redden en toch gelukkig te zijn en te genieten van alles wat moeder aarde ons te bieden heeft. Veel plezier nog! Gr. Erwin
  2. Ali van Bon:
    16 april 2018
    Wat ontzettend leuk om jouw verslagen te lezen. Veel succes met de volgende etappes! Groetjes Ali
  3. Piet:
    16 april 2018
    Het gaat goed zo, het weer wordt ook al beter, lezen nog elke avond
    je verslag. Prachtig
  4. Carla:
    17 april 2018
    Ja gaat goed zeg... 💐leuk dat vrouw en zonen je franse verjaardag komen vieren..
  5. Jeannette:
    17 april 2018
    Genieten hoor, van al jouw verhalen én van de foto's!
  6. Elza:
    17 april 2018
    Mooi, Patrick, om je route via Bourges te lezen. Ik ga nu extra genieten van mijn route via Nevers. De planning is dat ik de laatste week van mei van Vezelay naar Nevers loop.
    Buen Camino , Patrick. En nog bedankt voor je berichtje over de faciliteiten in de herberg in Bessy sur Cure.