Dag 41.

20 april 2018 - Velles, Frankrijk

Gelopen afstand 20 km.
Totaal gelopen afstand 1029 km.
Weer zon 28 graden.

Vannacht lekker alleen in de herberg geslapen en vroeg om 6 uur opgestaan. Dit deed ik omdat ze ook vandaag warm weer verwachten. Om 7 uur liep ik al buiten, nog even langs de boulangerie voor een pain en op pad. Deols loop over in Chateauroux wat best een grote stad is met een kerk die goed opvalt. Na Chateauroux loop je het bos in, een mooi loofbos en wat me gelijk opviel is dat de bomen al zo waren uitgelopen, lekker fris groen zag het bos er uit met op de grond allerlei soorten bloemen. Het zonnetje heeft alles goed gedaan. Van de zon had ik weinig last omdat ik in de schaduw van de bomen liep, daarbij ook nog een windje het was helemaal top. Op een gegeven moment loop ik op een laan met mooie bomen en aan beide zijde bosjes en begroeiing, ligt er achter de bosjes een ree die schrikt van mij en rent zo door het graanveld heen, was weer een mooi gezicht.
Om me heen kijkend en genietend schoot ik weer goed op, Velles was maar 20 km en ik had niets besproken dus kon er ook nog even 10 of 15 km aan vast plakken. Toen ik in Velles aankwam was het gemeentehuis gesloten ivm middag sluiting. Er hing ook een papier op de deur die pelgrims verteld wie ze kunnen bellen als het gemeentehuis dicht is. Dus bellen en in mijn beste Frans vertellen dat ik wou overnachten in de herberg. Gelukkig was dat mogelijk dus hoefde niet verder, maar de herberg ging pas na het eten open. Het was net 1 uur dus ik denk 2 uur dan komt de beheerder, het was wat later maar wederom een goede locatie voor weinig geld. Er komen nog wat pelgrims maar tot nu toe, 19.30 uur, nog niks gezien. Morgen naar Gargilesse-Dampierre hier komen de routes van Bourges en Nevers weer bij elkaar, zal wel drukker worden met pelgrims dus maar even de herberg besproken, ik was welkom. Ik vond het de afgelopen dagen wel lekker om niets te bespreken geeft ook weer een stukje vrijheid.

1. Hans:
    20 april 2018
    Mooi dat zo goed gaat en dat je geniet. Het is je gegund. Wij zijn na twee weken lopen in Reims aangekomen. Ter info. Twee weken geleden in Canterbury gestart om aan de Via Francigena te beginnen (route naar Rome). Hoe het verder gaat zien we wel. De staking van het OV kan nog wel is roet in het eten gooien. Gelukkig heb jij daar geen last van. Voor jou. Blijf lekker schrijven en genieten. We lezen je blogs net plezier. Groet, Marrette en Hans.
  2. Harm Stoel:
    20 april 2018
    Kijk dat is nu weer het voordeel van de Franse cultuur daar kun je smorgens in alle vroegte al een lekker versgebakken warm broodje kopen.
  3. Grietje Visser:
    21 april 2018
    Ben ook weer terug uit Barcelona, fijn dat alles nog prima gaat. Lekker weer overal en schitterende natuur.
    Groetjes
  4. Christie van Roeij:
    21 april 2018
    Ik kijk elke dag uit naar je verhalen op je blog . Geniet van het mooie sprookjesachtige Gargilesse , er is een mooie slaapplaats van de gemeente met allemaal eigen kamers grote kamer met keuken . Ik zelf vertrek volgende week zaterdag weer vanaf Bergerac Buen Camino !!
  5. Remco knijnenburg:
    21 april 2018
    Hoi. Ik lees je verhalen met veel plezier. Zou je misschien ook eens iets willen vertellen over de locaties waar je slaapt. De prijs de bedden de ruimtes en de manier van reserveren. Dat zou fijn zijn
    De reden dat ik je dit vraag is omdat ik plannen heb om tzt een onderkomen voor mensen zoals jij te gaan beginnen. Veel succes met je vervol en ik blijf je op de voet volgen.
  6. Elma:
    21 april 2018
    Zit je daar nu te lunchen bij de druiden? ;-)
    Mooi om te zien die verandering, vrijheid om te gaan slapen waar je wilt. In Frankrijk is het zeker aan te raden om 't aantal pelgrims en 't aantal beschikbare bedden in de gaten te houden en bij twijfel vooruit te bellen. Geniet de komende dagen van mooie uitzichten en prachtige dorpen en stadjes.
  7. Dirk Willem Rijneker:
    21 april 2018
    Hoi Patrick. Lezen dagelijks jouw verslagen en genieten daarvan. Gargilesse is een fraai
    dorp, wij waren daar een paar keer. George Sand, schrijfster en vriendin van de pianist/
    componist Frédericq Chopin woonde beurtelings in La Châtre en Gargilesse.
    Hou vol en hou je taai. Op de laatste foto lijk je opeens op Anneke ! Groeten, Gerda en Dirk.
  8. Gerry Rijsterborgh:
    21 april 2018
    Patrick, het is genieten zoals je de reis beschrijft, net alsof ik meekan kijken wat je beleefd.
    Voor hans en Maretta: hebben jullie ook een reisblog? Ik ben zeer benieuwd want ik wil volgend jaar jullie voorbeeld volgen.van Pieterburen naar de Sint Pietersberg en dan naar het Sint Pietersplein
  9. Hester:
    22 april 2018
    Ha Patrick, ben inmiddels een trouwe volger van je verhalen. Je schrijft lekker. Waar ik wel heel benieuwd naar ben is wat het met je doet, zo alleen lange tijd op pad, afzien, genieten. Kom je jezelf tegen? En wat betekent dat dan? Wel heel persoonlijk eigenlijk. Maar het interesseert me. Hartelijke groet Hester