Dag 43.

22 april 2018 - Crozant, Frankrijk

Gelopen afstand 22km
Totaal gelopen afstand 1084 km.
Weer licht bewolkt.

Ik werd vanmorgen wakker van de buren in de andere hotelkamer. Er lag er een te snurken of hij de muur er uit wilde blazen. Maar het was ook al 7 uur en ik zou een ontbijtje nemen. Even lekker ontbeten en toen op pad gegaan. Vandaag niet zo'n lange dag als gisteren. Het was licht bewolk met een zwoel windje, heerlijk wandel weer. De vogels, koeien, kikkers gaven allemaal aan dat ze wakker waren. Wat me ook opviel ik hoorde steeds water stromen. De beekjes en de rivier met hun watervalletje je hoort het steeds. Lekker door de bossen, klimmen en soms ook glibberen.
De koffie werd vandaag ook weer aangeboden door een dame bij een soort kajakverhuur, het kwam op het goede moment Dus bij die dame een lekker bakje koffie gedronken.
Het is niet alleen maar bosweggetjes, maar ook heuse haarspeld bochten, ik liep een stukje weg waar ze inzaten. Loop ik het voorlaatste dorp uit loop ik een paar pelgrims achterop. Zijn het een man en een vrouw uit Canada die hier een stuk pelgrimsroute komen lopen. Een stukje met ze opgelopen, maar ze liepen te langzaamvoor me. We zouden elkaar weer zien in Crozant want daar sliepen zij ook in de herberg.
In Crozant de sleutel van de herberg bij de plaatselijke kroeg gehaald. De herberg is in een oude school gevestigd en er staan 6 bedden. Prima weer om een nachtje te slapen. Bij aankomst eerst mijn was van gisteren en vandaag gewassen en op de waslijn in het zonnetje opgehangen. Alles weer fris, want schoon is een ander verhaal, op een handwasje krijg je het nooit super schoon.
Een pelgrims menuutje op bij de plaatselijke brasserie en morgen weer verder.

1. Gies van Bon:
    22 april 2018
    Maak er maar 120 dagen van Patrick.
    Want dan kan ik 120 dagen genieten van jouw reisverhalen.
  2. Grietje Visser:
    23 april 2018
    Het klinkt allemaal geweldig, je kan mooi schrijven, geniet ook een beetje van je tocht. Groetjes
  3. Ria:
    23 april 2018
    Weer mooie verhalen gelezen .lekker genieten van de omgeving.veel wandel plezier .groet ria
  4. Dukke korver:
    27 april 2018
    het is zo leuk om te lezen en jou te volgen