Dag 50.

29 april 2018 - Flavignac, Frankrijk

Gelopen afstand 29 km.
Totaal gelopen afstand 1218 km.
Weer 100% regen regen regen.

Om half 2 ging de wekker op mijn hotel kamer, want om 2 uur zouden Christol, Lars, Sam, Kim en Lot de terug reis naar Nederland weer gaan aanvangen. Het regende hard. Na afscheid van ze genomen te hebben en uitgezwaaid weer snel terug naar mijn bedje. Maar ja, al een behoorlijk wat uurtjes geslapen dan lukt het slecht om weer de slaap te vatten. Om 6 uur opgestaan, het regende nog steeds hard. Om half acht toch maar de eerste stap naar buiten gezet, regen, regen, regen, dat is wat ik de hele dag gezien en gevoeld heb. De regenkleding gaat door zweten, dus op de duur word je nat, de nieuwe schoenen kregen ook gelijk hun vuurdoop. De route was heel mooi, alleen nu met die regen er veel te weinig van mee gekregen. Mijn telefoon begon te protesteren, dus maar lekker in mijn jas laten zitten en geen foto's gemaakt. Omdat er nergens een onderdakje te vinden was maar stevig door blijven lopen, wat er voor zorgde dat ik vroeg bij mijn onderkomen was. Staat er op de deur dat ik pas om 5 uur mag bellen voor de sleutel toch maar gebeld en gelukkig de dame met de sleutel kwam snel. Nadat de dame de formaliteiten heeft afgehandeld pel ik me uit. Ik ben door en door nat, de regenhoes om mijn rugzak heeft het ook niet droog kunnen houden een paar dingetjes die ik niet in plastic zakken had verpakt zijn nat geworden. Straalkachel aan gezet en alles uitgehangen, het heeft 15 uur de tijd om te drogen.
Er zijn 4 bedden in de herberg en die moet ik delen met 2 Canadese die even later binnen komen, ook zij zien er uit als verzopen katten terwijl wat later blijkt maar 15 km hebben gelopen. Ook hun kleding op lijntjes de ruimte van 10 bij 10 meter hangt vol met natte kleding.
Het avond eten komt uit de rugzak, heb vanmorgen in Limoges nog even een magnetron maaltijd gekocht die ik nu kan eten. Lekker is anders en veel is het ook niet, misschien val ik in het tweede deel van de reis ook nog af.
Afgelopen dagen met de familie over gehad, vandaag tijdens het lopen nog eens nagerekend, het is heel goed mogelijk dat ik zo'n beetje op de helft van de reis zit. Ik nu meer pelgrims ga zien en ontmoeten, mag ik ook hopen dat het weer snel omslaat. Morgenochtend zijn de voorspellingen voor het weer iets beter geen 100% regen maar 70%, laat mij dan maar lopen in dat 30% droge gebied.

1. Harm Stoel:
    29 april 2018
    Dus je hebt als een verzopen kater door het Franse land gelopen. Ook op je kamer zal het dan wel muf ruiken met al die natte zooi die hand te drogen bij zo'n straalkachel. Nu maar hopen dat het weer snel omslaat, dan pikken wij daar hopelijk ook een vleugje van mee, want wat jij nu gehad hebt komt nu bij ons het land binnen.
  2. Elza:
    30 april 2018
    Nou, Patrick. Hier in Nederland is het op dit moment ook 'huilen met de pet op' wat betreft het weer(30 april).
  3. Gies van Bon:
    30 april 2018
    Nog gefeliciteerd met jouw verjaardag vanuit een koud, droog New York. Een paar dagen te laat, maar ja internet hier.
    Wandel lekker door, ik geniet alle dagen van jouw reisverslag.
  4. Annemarie Welten:
    30 april 2018
    Nou Patrick. Ik moest net aan je denken. Wil boodschappen doen maar 100% regen hier. Ik had gehoopt iets anders te lezen in jouw reisverslag. Helaas het mag niet zo zijn. Het weer gaat beter worden hier, ik hoop voor jou ook.@@