Dag 52.

1 mei 2018 - Sorges, Frankrijk

Gelopen afstand 34 km.
Totaal gelopen afstand 1270 km.
Weer licht bewolkt.

De B&B werd gerund door Amerikanen die in 2000 vanuit Californië naar Frankrijk waren gekomen en hier een bestaan hebben opgebouwd. Zij was lerares op een basisschool en hij had een eigen bedrijfje in advies werk en runde de B&B. Een gezellig huis midden in het dorp op het kerkpleintje. Niet zo brocant ingericht als vorige adressen maar gewoon functioneel. Ze hadden gevraagd of ik mee wilde dineren dus lekker met zijn drieën om de tafel gezeten en een heerlijke stoofpot gegeten. Met vooraf een salade en als toetje Franse kaas. Helemaal niets mis mee. Ze vroegen ook wat voor ontbijt ik wilde, een Frans petit déjeuner of een Amerikaans. Je begrijpt de keuze was niet moeilijk lekker gebakken eieren gegeten vanmorgen. Een andere gast van de B&B was een priester die een mis ging geven in het dorp. Hij wenst me een goede reis en of ik zijn vrienden in Santiago de Compostela de groeten wilde doe.
Om half 8 weggegaan heerlijk rustig want het is 1 mei wat een feestdag in Frankrijk is. Alles is dicht en het lijkt wel of iedereen uitslaapt. Het is licht bewolkt en de zon probeert door te breken wat nog niet goed lukt. Hierdoor is het wel héérlijk wandelweer. Dat is maar goed ook want er moet 34 km worden afgelegd worden, volgens het boekje zelfs 38 km. Ik houd de digitale route planning maar aan.
Onderweg veel gezien, maar niet speciaal genoeg om een foto van te maken, dus weinig foto's gemaakt vandaag.
Ik voelde vanmorgen al dat het lekker ging, had de snelheid lekker te pakken en probeer altijd de eerste 4 uur door te lopen en niet te kijken naar hoeveel ik al heb afgelegd. Na 3,5 uur was ik in Thiviers, een behoorlijke plaats, ik had toen bijna 19 km gelopen. Dus schoot lekker op. Wat ik niet verwacht had is dat de boulangerie open was, dus gelijk maar even een vers stokbroodje gehaald en het oude gelijk maar opgeruimd. Daar even lekker gepauzeerd, ik neem er altijd lekker de tijd voor en zo midden in het dorp is altijd van als te zien. Ook de mensen die nieuwsgierig zijn of je wel naar Santiago de Compostela gaat enzo. Daarna lekker doorgegaan en was al vroeg bij de herberg. De beheerder was in de herberg en liet me gelijk binnen, op de deur staat dat je pas om 4 uur welkom bent. Ze hebben hier een wasmachine, gelijk maar eens gebruik van gemaakt en alles gewassen. Het was wel eens nodig om de kleding met de wasmachine te wassen, want er was kleding wat geduurde de 50 dagen dat ik onderweg ben alleen een handwas had gehad. Maar nu kan morgen alles weer lekker fris de rugzak in.
Morgen niet zo ver 25 km op naar de volgende bestemming.

1. Paul:
    1 mei 2018
    Ola Patrick, wij zijn nu bezig met Ruta del Plata (ursem.info) In 2015 hebben wij ook bij Heidi en Greg geslapen. Inderdaad heerlijk gegeten gastvrij. Leuke reisverslagen!
  2. Harm Stoel:
    1 mei 2018
    Dus morgen weer fris&fruitig verder trekken naar het Zuid-Westen
  3. Remco knijnenburg:
    1 mei 2018
    jeetje, best een behoorlijke afstand! Wordt je conditie gaandeweg beter of was je al goed getraind vooraf?
  4. Wilma:
    1 mei 2018
    Geweldige prestatie 's Patrick! Wat gaat het allemaal naar wens. Heel fijn! Wel veel regen gehad, maar dat heeft t hier ook! Mooie dag morgen!