Dag 53.

2 mei 2018 - Périgueux, Frankrijk

Gelopen afstand 24 km.
Totaal gelopen afstand 1294 km.
Weer zonnig.

Ik weet het nu zeker Frans is een moeilijke taal. Gisteren avond tijdens het eten, zaten 2 Franse dames bijna een kwartier lang in rap Frans een gesprek te voeren waarvan ik begreep dat het over werken ging. Ondertussen had ik mijn 2de kop soep op. Toen vertelde een van de dames in ongeveer 10 woorden Engels, dat de dame ontslag had gekregen op haar werk en toen is gaan lopen. Engels is dus veel gemakkelijker.
Maar goed geslapen en bij het opstaan scheen de zon al naar binnen. Dat betekend voor mij, T-shirt aan en de pijpen afritsen, zonnebrand smeren en na het ontbijt gaan. Voor een korte route vergeleken met gisteren.
Ik loop het dorpje uit staat er een rond stenen huisje, op de foto zie je ook mijn schaduw want de zon scheen al lekker. Een paar kilometer verder op in een dalletje is al het gras nog wit van de nachtvorst.
Vandaag ging de route door een natuurgebied wat onderhouden word door de Franse staatsbosbeheer. Mooie paden, regelmatig bankjes en op een zeker moment liep ik over een soort camping, met allemaal mooie tenten die al klaar stonden voor gebruik.
Er staan hier ook hele mooie huizen en kastelen, vaak mooi gerestaureerd ziet er netjes uit.
Was al op tijd in Perigueux, maar kon nog niet bij de herberg binnen, daarom eerst maar nog even toerist gespeeld en dat was leuk omdat het een mooi stadje is. Ook nog even lekker op het terras gezeten.
Bij de herberg prima ontvangen vanavond slaap ik op een kamer met drie personen. Een Belg, een Braziliaan en ik dan. Het is nu 9 uur en het licht is al uit op de slaap kamer tot 7 uur.
Zoetemelk zijn uitspraak was toen hij de tour gewonnen had, dat heb ik slapend gedaan. Veel rusten is goed. Dus dat ga ik ook maar eens doen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra Vernooij:
    2 mei 2018
    Blijft leuk om.je verhalen te lezen! Blijf lekker lopen en schrijven! Groetjes? Petra Vernooij.
  2. Carla:
    2 mei 2018
    Mooie plaatjes komen er met je verhaal mee... leuk!!! Loop lekker...
  3. Grietje Visser:
    3 mei 2018
    Super je reis te volgen, de franse taal is ook moeilijk. Heerlijk om te genieten van de natuur en de zon. Regen is nooit leuk. Groetjes
  4. Annelies Tuijn:
    3 mei 2018
    Ik lees je verhalen ook elke dag. Je schrijft leuk. Succes met lopen. Groetjes Annelies
  5. Elma:
    Weer langzaam richting wat druiven Patrick. Ultreia
  6. John klever:
    3 mei 2018
    Ik lees van dag 1 je tocht naar santiago de compastella zijn mooie verhalen en dat helemaal van huis ik ben 27 april gestart in Saint palais en ben nu in estella /lizarra