Dag 56.

6 mei 2018 - Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk

Gelopen afstand 34 km
Totaal gelopen afstand 1378 km.
Weer zon

Gisterenavond eens goed naar de route gekeken naar Saint Foy la Grande, een pittige route van 34 km, met op papier veel onverharde wegen. Mijn navigatiesysteem gaf ook een andere route niet korter maar meer verhard over kleine wegen. Voor deze route gekozen, er leiden vele wegen naar Santiago de Compostela.
Om half 8 liep ik al buiten want het zou ook warm worden dus zoals ik al vaker heb gedaan deze reis vroeg weg en een goede afstand in de morgen lopen. Het ging voorspoedig wel wat meer opletten het navigatiesysteem dan anders dat er bordjes staan.
De honden langs de route zitten meestal achter de hekken en maken een hoop kabaal als je langs komt. Vandaag had ik er eentje die los op straat liep en die het niet leuk vond dat ik langs kwam. Blaffende honden bijten niet, maar als hij zijn lip optrekt en zijn tanden laat zien dan ga ik toch wat beter opletten. Het is bij wederzijds dreigen gebleven maar het is niet fijn, hij zou je in de kuiten pakken dan kan het einde Camino zijn.
Ook op deze route mooie dorpjes en er is hier ook meer leven en er worden ook nieuwe huizen gebouwd, dus dan ziet het er ook gelijk heel anders uit.
Op een bepaald moment zou ik weer op de pelgrimsweg uit komen wat ook gebeurde. Nog een stevig klimmetje naar een hoogste punt en de beloning was een schitterend uitzicht. Van weilanden, akkers maar ook al weer de druiven ranken. Toen ik door de streek de Champagne liep waren de druivenranken nog kaal zonder blad hier zit er al jong groen aan. Zou ik aan het einde van de reis al druiven zien hangen? Dat heb ik met het koolzaad dus mee gemaakt, eerst niet weten wat voor plantje het was naar volop in de bloemen naar nu uitgebloeid en zaad aan het schieten.
Vannacht slaap ik in een kerkelijke herberg, een mooi groot vrij staand huis met een grote tuin, 2 jaar geleden helemaal gerenoveerd. Er kunnen 8 pelgrims slapen maar vandaag heb ik het huis voor me alleen. Na me gedoucht te hebben en de kleren gewassen, even naar de supermarkt gegaan om inkopen te doen voor vanavond en voor morgen onderweg.
Vanavond lekker slapen op een breed groot bed met een goed matras en dan morgen weer verder.

1. Hilda:
    6 mei 2018
    Whaha, die hond? Had je gezicht wel eens willen zien. Superknap zo ver je al gekomen bent, op naar het "laatste" stukje? ;)