Dag 58.

7 mei 2018 - Bassanne, Frankrijk

Gelopen afstand 24km.
Totaal gelopen afstand 1430km.
Weer zon heet 29 graden.

Geluksdag?? Gisterenavond bij het plannen voor vandaag vroeg de Belg me loop je mee naar Auros, bijna 38 km, vanaf het onderkomen waar we gisterenavond zaten. De belg belde het onderkomen in Auros op en ze hadden nog maar plaats voor één persoon. Achteraf was ik daar heel gelukkig mee. Want ondanks de Belg om half 7 vertrok en ik een half uurtje later was het gelijk al warm.
Op een zeker moment had ik een mooie rustplaats gevonden op een bovengrondse brandkraan, toen er van een huisje tegenover de brandkraan een oud vrouwtje met een short en slippertjes aan haar tuintje kwam uitzetten vergezeld door haar hondje. In haar handen een kan met water en een bus met limonadesiroop. Of ik wat wou drinken, ze kwam voor mij net op het goede moment want ik had alleen water in mijn camelback zitten. Nadat de kan helemaal leeg was, kon ik nog meer van mevrouw krijgen maar daar heb ik in mijn beste frans voor bedankt.
Weer verder op pad, het begon knap warm te worden en vandaag veel over asfalt gelopen. Wel weer genoten van de vergezichten, alleen jammer als het zo heet is dat het ook gelijk het zicht minder helder is. Wat ook weer onduidelijke foto's geeft.
In La Reole moest ik nog 5 km naar het eind. Het was nog geen 12 uur, dus nog alle tijd. Dat is ook fijn op zo'n hete dag dat je ook langdurig een rust kan pakken. La Reole bleek ook nog een hele mooie plaats te zijn met een mooi gemeentehuis en kerk. Even de toerist gespeeld en lekker op een bankje gaan zitten met mijn verse stokbroodje en een flesje Orangina. Nog even wat boodschappen gedaan, want de slaapplaats is niet in een dorpje maar midden tussen de akkers. En ik moet er zelf koken.
In de beschrijving stond dat de slaapplaats een gerestaureerde watermolen was met 8 slaapplekken. Ik kom er aan lopen en ik zie een schitterend gebouw met veel groen daarom heen. Ik heb snel gekeken of er geen bordje hing met A Vendre maar helaas niet te koop.
Het lijkt wel of niemand met mij wil slapen want nu ook zit ik alleen in een groot mooi gebouw. Op dit moment heb ik nog een raam open staan en de kikkers doen wedstrijdje wie het meeste lawaai kan maken. Voor morgen wilde het vanmiddag niet lukken om een slaaplek te vinden, 3 keer over de mededeling complet. Dat is niet een complete kamer met alles er op en er aan. Nee, het betekent gewoon vol. Uiteindelijk op de camping een trekkershut kunnen reserveren maar dat moest wel voor 2 dagen, de prijs voor 2 dagen viel mee maar toch niet super, maar ik had wat. Wordt ik vanavond gebeld door een B&B die complet was, ze had een annulering of ik nog intresse had. Die had ik zeker want de B&B is beter, goedkoper en ligt langs de route. Zo komt toch alles weer recht op zijn pootjes terecht. Morgen 30 km ga maar heel vroeg lopen om de warmte een beetje voor te zijn.
Geluksdag?? Geen 38 km gelopen omdat het onderkomen vol was. Een lief vrouwtje dat limonade komt brengen. Lekker ontspannen de toerist gespeeld en heerlijk op een bankje gezeten. Voor vanavond een heel mooi onderkomen. Een B&B die terug belt dat ze toch plaats heeft. Ja van zo'n dag kan je gelukkig worden.

1. Herman Paardekooper:
    7 mei 2018
    Beste Patrick, ik volg je vanaf vandaag op je weg naar Santiago.
    We hebben contact gekregen via FB n.a.v. mijn vraag over accomodaties in Frankrijk.
    Mooi verslag van deze dag... Buen Camino!
  2. Nella Schaper:
    8 mei 2018
    Het lijkt me heel lastig om geen zekerheid te hebben over je volgende slaapplaats. En dat je dan soms nóg meer kilometers moet lopen om iets te vinden. Geweldig dat je er zo van geniet en zonder blessures of ziekte je tocht kunt voortzetten.
  3. Grietje Visser:
    8 mei 2018
    Gefeliciteerd, je weet vast wel waarmee? Wat een belevenis, je schrijft fantastisch. Groetjes
  4. Imre:
    8 mei 2018
    Mooi man, al over de helft. Ik boteer alle overnachtingen voir volgend jaar. Mooi makkelijk. Mooie afstanden die je maakt. Lijkt me een fantastische trip. Ik geniet nu al vannjouw reis. Wens je verder veel succes en wie weet kom ik je ergens tegen. Tour met de camper frankrijk in de rondte. Buen camino
  5. Harm Stoel:
    8 mei 2018
    De zomer moet nog beginnen dus het zal de komende weken nog wel warmer worden. Ik zou die grote rugzak maar naar Nederland sturen en een kleinere op je bult hangen.