Dag 6. Keuzes maken.

3 september 2019 - Tomar, Portugal

Gelopen afstand 34 km

Totaal gelopen afstand 156 km

Weer / temperatuur zeer heet 37 graden.

Vandaag stond op de planning om Fatima te halen, maar de eigenaar van het hostel vertelde ons dat hij het een grote uitdaging vond en er geen overnachtingsmogelijkheden waren na 10 km. Hij gaf als advies neem de taxi tot Minde dan ben je 13 km en wat steil en heuvels verder. Ik kom om te lopen en niet om te rijden in een taxi. Maar de eigenaar toch maar de taxi laten bellen. Dus om 7 uur zat ik met de Bulgaarse Daniëlle in de taxi, na een km of 10 dacht ik, ik ben mijn stokken vergeten en ik dus niet alleen. Taxi laten keren en wij terug om de stokken te halen. Na dit gedaan te hebben zijn we in Minda er uitgezet. Door de bergen naar Fatima. Fatima is een bedevaartsoord a la Lordes. Indrukwekkend om dit eens te bekijken daarom ben ik ook naar Fatima gegaan. Nu kan je vanuit Fatima het volgende doen de route volgen met bijna geen overnachtingsmogelijkheden of naar Tomar met de bus en dan de route volgen naar Porto. Voor de laatste optie gekozen. Dus de avond in Tomar door gebracht.

Morgen weer verder.

1. Ria brouwer:
    5 september 2019
    hoi patrick mooi dat je ook naar fatima bent geweest ,ik ben daar ook geweest indrukwekkend .ja zonder stokken gaat het niet , gelukkig dat jullie met de taxi waren .groet ria