Dag 6 Markina - Morga

18 mei 2022 - Morga, Spanje

Vandaag vroeg op, alleen de herbergier wilt niet erg meewerken. De keuken met mijn spullen in de koelkast ging pas om kwart over 6 open ipv 6 uur. Je zal denken waar maak je je druk over, maar ik wilde vandaag vroeg weg want ik moest ongeveer 30 km lopen. In Gernika zijn bijna geen overnachtingsplaatsen dus nu maar iets verder.

Het ging allemaal wel voorspoedig, begin te merken dat ik weer wat sterker wordt en de spieren het ook wat makkelijker het harde werken accepteren.

Maar zoals een paar dagen zat het vernijn toch weer in de staart. 6 tot 7 km meer is toch helling op en weer of via een Romeinenpad naar beneden. Kost toch meer tijd dan ik gebruikelijk in mijn Dronten rondje doet. Maar ik ben er weer gekomen. In de auberge kwam ik ook nog een paar bekende tegen, waar mee ik de tweede nacht in San Sebastian het appartement mee heb gedeeld. Ik had het idee dat ik ze misschien vandaag wel zou treffen. Maar kreeg wel een voldoening toen ik hoorde dat zij het laatste stuk met de taxi waren gegaan. Maar dat moet ieder voorzich weten.

Vanavond even zitten overleggen wat ons morgen te wachten staat, het is mogelijk om Bilbao te halen. Dat is ook uiteindelijk mijn doel geworden. Gelijk een hotel gereserveerd want ik ga in Bilbao een rustdag houden en gelijk de toerist spelen.

Dus morgen naar Bilbao, wil wederom vroegop want het gaat heel warm worden, als het even kan rond 1 in Bilbao. Nu maar snel slapen.