Dag 64.

13 mei 2018 - Orthez, Frankrijk

Gelopen afstand 29 km.
Totaal gelopen afstand 1606 km.
Weer bewolkt met regen.

Vannacht weer lekker geslapen, een lekker bed en een wijntje voor het slapen gaan na een dag lopen in de regen zorgen er voor dat je als een blok in slaap valt.
Geen getik tegen de ruit dus het is droog. Ik had gisterenavond lasagne gehaald bij de plaatselijke slager maar weer te veel. Dat komt vanmorgen goed van pas want dan hoef ik niet eerst naar de bakker. Dus lasagne in de ping en dat als ontbijt gegeten. Buikje goed gevuld, ik kan er weer tegen aan.
De lucht is lekker blauw als ik weg loop van het onderkomen. Op zondagmorgen licht volgens mij heel Frankrijk nog op 1 oor. Dus lekker rustig door het Franse boeren landschap. Soms staat er midden in het landschap een beeld waarvan ik niet begrijp waarom hij daar staat maar hij wordt wel gefotografeerd, wat ik dus ook doe.
Het wordt ook steeds heuvelachtige en de hellingen steeds stijler, waarvan sommige het niet misstaan had als je er een ladder tegen aan had gezet. Maar na veel klimmen mag je ook genieten van de mooie vergezichten, volgens mij zie ik de Pyreneeën al liggen.
Je ziet ook dat het pelgrimspad meer leeft onder de bevolking. Borden bij binnen komst van een gemeente geven het aan. Er zijn fruitbomen aangeplant voor de pelgrims en soms ligt er ergens een boekje die er om vraagt om iets in te schrijven.
Onder tussen is het weer flink gaan regen en ik loop al aardig doorweekt Orthez binnen waar er een Refuge is waar ik hopelijk kan slapen. In de Rufuge is plaats voor 6 pelgrims. Om half 3 ben ik nummer 4, dit komt omdat een Nederlands stel al een nacht hebben overnacht in de Refuge. Maar hij is in het ziekenhuis beland met wat later blijkt een blaasontsteking. Het vulde zich gestaag en was de Refuge snel vol, nummer 7 mocht ergens andrrs een slaapplek gaan zoeken. Dat is dan wel balen maar dat weet je van tevoren.
Nog een plat du hour gegeten en snel gaan slapen.

1. Wanda en Johnny Pappot:
    14 mei 2018
    Het schiet al aardig op succes verder
  2. Grietje Visser:
    15 mei 2018
    Getver regen dat is niet prettig, wij hebben de zon. Verschil moet er blijven, maar lasagne als ontbijt, lijkt me niet lekker. Succes maar weer. Groetjes