Dag 69.

18 mei 2018 - Pamplona, Spanje

Gelopen afstand 17 km.
Totaal gelopen afstand 1748 km.
Weer zon.

Half 6 de wekker van de telefoon van de Italiaanse dame die boven mij in het stapelbed ligt gaat af, zaklantaarn gaat aan en haar vriendin, aan de overkant van de kamer moet haar gelijk wat duidelijk vertellen. De rest, 10 personen, van de kamer was dus ook wakker. Ik heb me nog even proberen om te draaien maar ik was wakker en om half 7 liep ik op straat.
Ik had nog niet duidelijk of ik in Pamplona zou stoppen en maar 17 km zou lopen of door lopen en dan misschien wel het dubbele aantal km zou lopen.
In de stad van het stierenvechten en voor de stieren uitrennen door de oude straten kan de stad. Omdat ik vroeg vertrokken was, was ik ook vroeg in Pamplona, een mooie stad. Zittend op een terrasje van de koffie genieten maar besloten dat ik een dagje toerist zou gaan spelen. Pamplona kom je niet elke dag en naar toe op vakantie gaan zou niet snel voorkomen. Daar hoort ook een hotel bij en die was snel gevonden. Lekker, nadat ik mijn spullen had opgeborgen, de stad door geslenterd, de oude stad met de kleine straatjes en met de kathedraal en de nieuwe stad met de breede lanen.
In Pamplona ook nog gekeken naar andere wandelschoenen, ik ben er niet zeker van dat de huidige Meindels Santiago de Compostela gaan halen. Een mooi setje wat goed zit aangeschaft en die ga ik in de avonden inlopen. Maar eigelijk hoop ik dat de huidige schoenen het Santiago de Compostela halen.
Morgen weer een dag, hoever weet ik niet want je kan overal slaapplek vinden. Dus 20, 25, 30 of doe eens gek 40 km, ik zie het morgen wel.

1. John klever:
    18 mei 2018
    Hoi Patrick ik ben ook al een tijdje in spanje aan het lopen maar in spanje zijn de pelgrims alle maal vroeg op ik ben ook al verschillende keren om 06.00 gaan lopen kan je wel een hoop kilometers maken Nog veel succes buen camino
  2. Grietje Visser:
    19 mei 2018
    Maken ze je ook nog wakker, afijn je was er wel vroeg bij om op weg te gaan. Succes maar weer.
    Groetjes