Dag 7 Morga - Bilbao

18 mei 2022 - Bilbao, Spanje

Vorige week stond ik even voor 6 uur op het station van Dronten en nu een week later ongeveer 150 km op de camino de Norte gelopen. Meer als 20 per dag, had in mijn planning wel meer willen lopen, maar het moet wel lukken.

De eerste week was serieus pittig, veel klimmen, klauteren en weer dalen. Soms is dalen nog moeilijker dan stijgen omdat het dan zo stijl is dat het in Oosterijk wordt aangegeven op de skipiste met zwart. Maar vind het nog steeds leuk.

Het zou heel warm worden vandaag dus net als anders er weer vroeg er uit. 23 km moet goed te doen zijn dus ik ga de deur uit als de mist nog in de bergen hangt. Dat verandert snel en de zon gaat al snel aan temperatuur winnen.

Voor het eerst deze week veel weg gelopen ging wel steeds de berg af dus dat was goed te doen. Dan kan ik mijn snelheid wel halen die gewend ben in het platte Nederland.

Het word ondertussen ook steeds warmer dus drinken drinken drinken, de spanjaarden hebben dat goed voor elkaar in elk dorp staat er een water kraan met drinkbaar water. Dus steeds de fles legen en weer op nieuw vullen, zodat het allemaal lekker koel blijft.

Soms zijn er ook uitdaging. Ik zat lekker een stokbroodje met tonijn te eten, die ik zelf gemaakt had. Op de plek waar ik zat was er een busstationnetje en jawel wat kwam daar aan de bus naar Bilbao. Ik heb hem lekker voorbij laten gaan want ik kom om te lopen.

Na heel wat stapjes en veel rustmomenten was ik toch rond 1 uur in de middag in het centrum van Bilboa. Er staan digitale borden in Bilboa die informatie geven over de temperatuur. Op het plein waar best nog wel in de wind stond het bord op 3 graden.

Mijn hotel kon ik snel vinden en snel ingecheck en toen een koude douche, ik ben er niet zo van maar nu was het heerlijk.

Vanavond al een beetje de toerist uitgehangen morgen wil ik de high lights gaan zien. Dus nu maar even slapen in een kamer waar geen gesneurk is en ik ook niet vroeg op moet om op tijd op het volgende punt te zijn.

1. Wilma:
    19 mei 2022
    Wat ben je toch weer n avontuur aan het maken Patrick, geweldig 👍🏼
    Fijne dag!
  2. Adrie:
    19 mei 2022
    Geniet van je rustdag Patrick! Ik was je even kwijt, want moet nog wennen aan FB! Maar komt goed! Buen Camino ✨💫
  3. Marcel:
    19 mei 2022
    Geweldige verhalen lees ik weer.
    Geniet vandaag van je rustdag en een biertje kan wel op een terrasje.
  4. Steef:
    20 mei 2022
    Van mij mag je ook een biertje nemen. Je hebt hem wel verdiend. Stuur maar een tikkie.
    Weer een geweldige uitdaging en fijn dat ik ook nu weer, zij het op grote afstand, weer met je mee mag reizen. Groet Steef