Dag 77.

27 mei 2018 - Burgos, Spanje

Gelopen afstand 15 km.
Totaal gelopen afstand 1972 km.
Weer licht bewolkt.

Vroeg op want ik wilde naar Burgos en dat was maar 15 km. De bedoeling is om daar het weekend rust te houden en dan maandag weer verder te gaan. Ik was om 9 uur al in Burgos en de stad moest nog wakker worden. Ik liep met mijn rugzak op mijn rug door de stad op zoek naar een hotel wat ik via booking.com had gezien en die het goedkoopste was. Het hotel viel erg tegen en ik kreeg ook te horen waarom de prijzen zo hoog waren van de hotels in Burgos, ik viel namelijk met mijn neus in de boter want het was festival weekend en het was dus hardstikke druk in de stad. Toen toch maar naar het kleine pelgrims onderkomen gegaan, daar slaap je voor 6 euro met 16 andere op een grote zaal.
Daarna weer snel de toerist gaan spelen want het is een mooie stad met een mooie kathedraal en kasteel boven op de berg. Met dan op veel pleintjes festiviteiten, genoeg om me te vermaken. Helaas ging het in de middag regen, toen maar even twee uurtjes slaap gepakt en toen was het weer droog. Je kan er ook heerlijk tapas eten in de vele eettentjes.
Om 10 uur moest ik helaas binnen zijn volgens de regels van de Auberge en dan moet het rustig zijn op de slaapzaal. Een lekkere nacht geslapen en dan moet je om 8 uur de Auberge uit zijn. Nu had ik naar de andere Auberge in de stad gekend maar heb besloten dat ik morgen weer verder ga.

1. Grietje Visser:
    27 mei 2018
    Dus eens lekker de toerist uitgehangen, mag ook weleens een rustig dagje. Om 10 uur binnen wat is dat nou? Afijn dat wordt een lange nacht. Succes maar weer.