Dag 80.

29 mei 2018 - Carrión de los Condes, Spanje

Gelopen afstand 19 km
Totaal gelopen afstand 2055 km.
Weer zwaar bewolkt.

Vandaag maar een korte route gelopen, de keuze was 19 km of 39 km, er was 20 km geen auberge of hotel. Op het moment toen ik weg liep wist ik nog niet wat ik zou doen, kort of lang. De route was te vergelijken met de Vogelweg in Flevoland. Voor de mensen die niet bekend zijn in Flevoland, dit is een rechte weg dwars door de polder heen van ongeveer 35 km lang met naast de weg bomen en een fietspad. In Spanje hebben ze de P-980 van Fromista naar Carrion de los Condes die 19 km lang is, naast deze weg ligt een verhard pad en er zijn geen bomen, links maar ook rechts zijn akkers met graan en tarwe. Gelukkig is het een hele rustige weg, dus geen geraas van vrachtwagens.
Ik haal op een gegeven moment een stel dames in en begroet ze, met goedemorgen dames. Waarop hun verbaast reageren van hoe weet je dat we uit Nederland komen. Dat was niet zo moeilijk want hun de mond ging sneller heen en weer dan hun voeten. Even ingehouden en een praatje gemaakt, een standaart vraag bij een hoop wandelaars is waar ben je begonnen. Meestal krijg je dan als antwoord Saint-Jean-Pie-de-Port of nu we voorbij Burgos zijn Burgos. Maar Utrecht vinden ze heel bijzonder. Bij mijn vraag waar gaan jullie vandaag stoppen vertelde dat ze bij de nonnen in Carrion de los Condes gingen slapen. Ze hadden daar een dubbele kamer gereserveerd, want ze hadden een nachtje geen zin om in de auberge te slapen. Dit klonk mij ook wel goed in de oren een eigen kamer, dus de keuze 19 of 39 km was bij deze gemaakt. Afscheid van de dames genomen en ik richting de nonnen, daar was ik om 11 uur maar ik was al welkom. Ze hadden ook enkele kamers met een eigen toilet en douche. Eigenlijk een hotel kamer in het kloostercomplex en je kon gebruik maken van de keuken van de auberge die ook in het complex zit.
De route was niet zo mooi maar in de dorpjes staan wel allemaal beelden en andere kunstwerken die over de Camino gaan. Dus die wel gefotografeerd, want soms zijn ze mooi maar soms ook wel grappig.
Ben ik nu, omdat ik maar 19 km gelopen heb, achterop geraakt op mijn planning, nee want ik heb geen planning van dan moet ik daar zijn. Echter van de week heb ik een ding wel gepland namelijk donderdagmorgen 21 juni vlieg ik van Santiago de Compostela naar Amsterdam. Dat betekend dat ik nog een hoop tijd heb om in Santiago aan te komen en dan door te lopen naar Finisterre en Muxia om daar de Oceaan te zien.
Vannacht lekker alleen slapen in een groot bed zonder een bed boven en naast me, met andere snurkers. Morgen dan hopelijk fris weer op om naar de volgende plek te gaan.

1. Ruurd kleuver:
    29 mei 2018
    de temperatuur is je welgezind, hier 24/28 graden
  2. Imre:
    29 mei 2018
    Hoi Patrick,
    zo herkenbaar allemaal weer. Sommige van die foto's heb ik ook gemaakt.
    Wens je een mooie nacht met sorry bij de nonnen. groetjes
    imre
  3. Grietje Visser:
    30 mei 2018
    Wat een mazzel dat je die vrouwen ontmoette, gelijk een mooi slaapplekje bij de nonnen. Het schiet nu op Patrick, maar de laatste loodjes komen eraan. Christol en mijn reis schiet lekker op. Gaan zaterdagnacht om 03.45 uit Dronten vertrekken. Succes vandaag en gegroet.
  4. Harm:
    30 mei 2018
    21 juni terug naar huis daar even afkicken en dan 17 juli naar Nijmegen dan kun je daar je verhaal ook kwijt en misschien mensen nog van advies dienen, mocht dat nodig zijn. Succes met de laatste loodjes
  5. Tilly:
    30 mei 2018
    Ik blijf genieten van je mooie belevenissen onderweg.