Dag 81.

30 mei 2018 - Moratinos, Spanje

Gelopen afstand 28 km
Totaal gelopen afstand 2083 km.
Weer bewolkt.

Wat kan een mens toch opknappen van een goede nachtrust. Die kamer voor me eigen alleen heeft me veel goed gedaan. Ongemerkt slaap je toch minder goed en rust je minder uit op een grote slaapzaal. Ik merkte ook al een paar dagen dat ik moe was, maar dat was vanmorgen allemaal weer weg. Ook een goede maaltijd helpt daarbij, gisterenavond voor mezelf pasta gekookt dat heeft ook weer de nodige energie gegeven. Thuis neem ik 's ochtends altijd een douche, nu had ik dat al een lange tijd niet meer gedaan, omdat je dan een natte handdoek hebt, het druk is in de doucheruimte, maar vanmorgen wel weer, wat was dat lekker. Al met al een goed besluit om een eigen kamer te nemen.
De wandeling begon weer langs de zelfde weg, ging over in een verhard pad, tussen de akkers door en bijna zo recht als een lineaal. Mijn lineaal is 30 of 50 cm, deze was 17 km. Na die 17 km ook de eerste bar waar ze koffie verkochten. Maar toen kwamen er weer heuvels en het werd allemaal weer wat afwisselender.
In het plaatsje Ledigos een bord dat het nog 373,87 km lopen is naar Santiago de Compostela. Voor de rest is er niks op een bar na te vinden in het dorp maar wel een bord dat vertelt hoe ver je nog moet.
In mijn routeboekje stond niet dat er in Moratinos ook een Auberge was. Hij is erg nieuw en ook niet zo groot maar 10 bedjes over 3 kamer verdeeld. Een mooie locatie om de oogjes dicht te doen. Van de 10 bedden worden er maar 4 van beslapen, je zou zeggen lekker rustig.
Je kan op deze locatie ook nog lekker eten net een bord linzensoep met chorizo en een soort karbonade gegeten. Buikje is ook weer tevreden. Morgen moet het mooi weer worden als ik het goed heb begrepen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

31 mei 2018
    Succes weer, het schiet nu op. Groetjes Grietje
  4. Jan en Thea:
    31 mei 2018
    Nou Patrick, klinkt nog steeds goed. Succes met de laatste 375 km naar Santiago!
  5. Steef:
    1 juni 2018
    Patrick,

Het blijft boeiend om jou verhalen te lezen. Ik heb grote bewondering voor jou. Ik denk ook dat als men hoort dat je in Utrecht begonnen bent je best trots mag zijn. Super prestatie en vele mensen laat je hierin mee genieten. Veel mensen vinden 300 km met de auto al ver maar voor jou is het inmiddels een "peulenschil" lijkt het wel.
    Ik blijf je volgen en van jou belevenissen genieten.

Groet, Steef