Dag 87.

5 juni 2018 - Molinaseca, Spanje

Gelopen afstand 37 km
Totaal gelopen afstand 2249 km.
Weer zwaar bewolkt met op de berg mist en regen.

Het zou vandaag een mooie wandeling moeten worden door de bergen heen. Goed geslapen en alweer vroeg op pad. Het eerste wat ik altijd doe in de ochtend is even buiten kijken wat voor weer het is. Het was fris dus ook maar lekker mijn trui aangedaan, echter niet mijn pijpen aan de broek geritst, toen ik echt buitenliep voelde het toch wel fris aan. Toen ook op mijn telefoon gekeken naar de temperatuur, bleek het 3 graden te zijn. Wel te verklaren ik liep op dat moment op ongeveer 500 meter hoogte, in de verte lag er sneeuw op de toppen van de bergen.
Het was een mooie route over bergpaadjes met losliggende stenen. Ik vind dit heerlijk de hele tijd goed opletten waar je loopt en je voeten goed neerzetten.
Ik moest eerst klimmen over een afstand van 15 km naar ongeveer 1500 meter, boven op de berg staat het Cruze de Ferro. Een hoge paal met een ijzer kruis. Veel pelgrims liggen hier een herdenkingssteentje neer. Vanaf dit punt gaat het weer 15 km steil naar beneden. Het klimmen gaat mij tegenwoordig goed af, maar het dalen vinden mijn hamerteentjes niet leuk. Regelmatig schiet de kramp in mijn tenen omdat ze de hele tijd voor in mijn schoenen geduwd worden en hierdoor een soort van opgerold worden. Maar het afdalen over de bospadjes blijf ook een leuke bezigheid.
De vergezichten werd door de mist belemmerd wat natuurlijk wel jammer is, want waarschijnlijk is dit mijn eerste maar ook mijn laatste keer hier.
De dag ging zo voorspoedig en de wandeling was zo leuk dat ik eigenlijk zo aan de 37 km zat, de volgende rustplaats was 9 km verderop. Dan had ik bijna aan de 50 km gezeten dat was een beetje overdreven.
Wederom een nette auberge met wasmachines en drogers dus gelijk alles maar eens gewassen en gedroogd. Morgen weer helemaal schoon verder.

Fotoโ€™s

1. Hans:
    5 juni 2018
    Hee Topper, krijg toch langzaam wel "enig" respect hoor ;-) ! Ga binnenkort je dagelijkse collums nog missen. Moet je wat mee doen hihi. Pat succes met de laatste loodjes, kan nu echt niet meer zwaar worden. Succes.
  2. Harm:
    5 juni 2018
    Kom je toch nog met ervaring als berggeit teug
  3. Hilda:
    5 juni 2018
    Jeetje , je zegt waarschijnlijk jou laatste keer? Maar als ik het zo lees heb je het zรณ naar je zin dat ik je nog het thuisfront zie gaan bellen met de mededeling dat je hebt besloten om terug te gaan lopen?!๐Ÿ˜œ wederom respect en heel veel succes en plezier met het laatste (voor mij stuk) voor jou inmiddels waarschijnlijk stukje!๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€
  4. Dirk Willem Rijneker:
    6 juni 2018
    Hoi Patrick ! Die kathedraal in Astorga (van Gaudi, die in Barcelona ook de Sagrada Familia ontwierp) bezochten wij in 1999. Prachtig ! Waarschuwing voor als je in die
    van Santiago de Compostella komt : pas op voor dat enorme wijwatervat dat door
    de kerk wordt geslingerd ! Groeten en sterkte voor de rest van jouw fantastische reis.
    Wij genieten dagelijks volop mee. Gerda en Dirk.