Dag 92

10 juni 2018 - Ponte Campaña, Spanje

Gelopen afstand 30 km
Totaal gelopen afstand 2410 km.
Weer bewolkt.

Wat is het mooi wandelen in Galicie, het is een super mooi gebied met een mooie wandelroute. Niet gemakkelijk want er zitten veel heuvels in de route zodat ik eigenlijk de hele dag aan het klimmen of aan het dalen ben.
Sommige Spanjaarden hebben ook begrepen dat die wandelaars ook wel eens dorst of honger zullen hebben dus er zijn voldoende barretjes waar wat te halen is voor de inwendige mens. Dus waar ik in Frankrijk echt een voorraad eten moest meenemen om de dag door te komen heb ik hier alleen een stukje fruit en water bij me. Dat scheelt ook weer in gewicht in de rugzak.
Gisterenavond in de kleine auberge was het nog gezellig na het eten met een paar Belgen en een Duits echtpaar. De Belgen waren op de fiets vanaf Burgos en de Duitsers waren lopend vanaf Léon. Ik wilde deze blog schrijven maar de Duitsers en de Belgen wilde graag de foto's bekijken van mijn reis. Voor de Belgen waren de foto's uit België een feest van herkenning want ze woonden vlak bij Hoegaarden waar ik ben langs gekomen.
Morgen weer een stukje dichterbij Santiago, als ik door kan lopen dan kan ik dinsdag misschien wel in Santiago aan komen.

1. Herman Paardekooper:
    11 juni 2018
    Dag Patrick,
    Ik volg je al een tijdje en lees je mooie verslagen met grote interesse.
    ik start zelf met de Camino op vrijdag 20 juli vanuit Vessem, en loop dat precies dezelfde route als die van jou....
    Ik ben zeer verbaasd over de regelmatig echt lange afstanden die je maakt, vaak rond de 30 km, terwijl ik in mijn berekeningen telkens uitga van gemiddeld 25 per dag.
    Zou ik een paar praktische vragen aan je mogen stellen die je met zoveel ervaring inmiddels, waarschijnlijk met enig gemak kan beantwoorden?
    Ik hoor het graag, dank bij voorbaat,
    Herman Paardekooper