Dag 93.

11 juni 2018 - O Pino, Spanje

Gelopen afstand 38 km
Totaal gelopen afstand 2448 km
Weer bewolkt met regen.

Vanmorgen toen ik wakker werd realiseerde ik me dat het wel eens de één na laatste dag kon zijn van mijn reis naar Santiago de Compostela, het was nog 62 km volgens de aanduidingspaaltjes. Dat betekende wel dat er wel nog even doorgelopen moest worden in ieder geval minimaal 30 km anders werd de afstand voor morgen zo lang. Het ging wederom lekker ondanks de regen, de route blijft mooi en uitdagend met zijn bergen en hierdoor nog flink hoogte verschil. Toen ik vanmiddag de auberge in ging had ik 38 km gelopen, dat was genoeg om morgen leuk naar Santiago de Compostela te kunnen lopen.
Doordat ik gisteren door mijn foto's heb zitten bladeren met de Belgen en de Duitsers had ik vandaag vaak dat ik terug liep te denken aan de lange reis die ik heb mogen maken. Daar gaat nu een einde aankomen als ik morgen in Santiago de Compostela aankom. Maar ik
ga morgen eerst genieten van mijn laatste km. Vanavond maar vast een feest maaltijd genomen en geen dagschotel, de entrecote smaakte me prima. Vannacht nog een wedstrijdje doen wie kan het hardst snurken, er ligt nu al een Italiaan een hoop lawaai te maken. Ik ga dat zo nog missen de slaapzalen in de auberges. Morgen eerst naar Santiago de Compostela.

1. Suzan:
    11 juni 2018
    Ik wens je een super mooie aankomst. Heel erg genoten van je blog en foto’s.
  2. Harm Stoel:
    11 juni 2018
    mewt veel respect wens ik je veel succes met de laatste etappe Patrick
  3. Jaap Kroeze:
    11 juni 2018
    Diepe buiging voor je, geen woorden maar daden !!! Dat wat je wil ook daadwerkelijk doen !!! Geniet van de laatste stappen !
  4. Hans & Marrette:
    11 juni 2018
    Geniet van de laatste etappe. Wij wensen je een bijzodere en mooie aankomst in Santiago de Compostella. Daarna door naar Finisterre en Muxia.
  5. Tilly:
    11 juni 2018
    Heel veel respect voor je enorme prestatie.
    Toch denk ik dat SdC niet je eindstation zal zijn. Ik denk dat je nog wel naar het einde van de wereld gaat lopen.
    Maar eerst volop genieten van je aankomst morgen.
    Buen Camino !°
  6. Gerry Rijsterborgh:
    11 juni 2018
    Genieten van de laatste kilometers, jammer voor de lezers dat er ook een einde komt aan je prachtige verslagen. Heel erg van genoten. Veel plezier morgen!
  7. Huub en Hedwig:
    11 juni 2018
    Heel veel en diep respect Patrick! Toi-Toi-Toi...je laatste kilometers. Geniet van hetgeen je op je eindpunt meemaakt...
    Bedankt dat we mee mochten genieten van jouw zo bijzondere reis! God zij met je XXX
  8. Eline:
    11 juni 2018
    Met veel respect wens ik je een mooie laatste etappe van deze mooie en bijzondere reis Patrick. Je hebt ons dag in dag uit mooie verhalen voorgeschoteld zodat wehet bijna zelf hebben kunnen lopen.
    Wens je een mooie aankomst in Santiago de Compostella.
  9. Erwin Bartels:
    11 juni 2018
    Geniet van je laatste etappe en aankomst in het mooie Santiago de Compastella. Neem aan dat je je stempels gaat verzilveren in de kathedraal? ;-) Genoten van je verslagen Patrick, erg intrresant en een leuke kwinkslag op zijn tijd. Groet Erwin
  10. Tineke Brand:
    11 juni 2018
    Heel veel succes morgen met de laatste etappe!
    Bedankt voor de leuke verslagen.....je hebt ons, thuisblijvers, laten meegenieten van je pelgrimstocht!
    Volgens ons ga je het nog missen....je maakt zoveel mee onderweg dat het vast niet bij deze tocht blijft en er nog eens ééntje op je wensenlijstje komt te staan!!
    Geniet van de laatste dag!!
    Groet van Arie en Tineke
  11. Hans:
    11 juni 2018
    Hee Pat, jaren heb ik het (bij de brw Utr) "moeten" horen. Eens ga ik lopen naar SdC. En nu dan bijna je eindpunt bereikt. Diep respect en leuk iedere avond een verhaal. Ga het nog missen. Geniet van je "laatste" kilometers en gauw daarna naar Schiphol. Ik neem aan dat je vanaf Amsterdam geen trein of taxi neemt maar ook dat "stukkie" lekker loopt. Gr Hans
  12. Ria:
    11 juni 2018
    Respect voor jou pelgrims tocht.
    geniet van de laaste km.
    bedankt voor de verhalen iedere dag en de foto's.
  13. Wilma:
    11 juni 2018
    Ik heb iedere dag enorm genoten van je verhalen en foto's , dat zal ik gaan missen. Bedankt daarvoor . Geniet van je laatste kilometers en ik neem hierbij mijn petje voor je af. Top!
  14. Jan en Thea:
    12 juni 2018
    Zo, wat gaat het ineens snel Patrick! Kon helaas je een paar dagen niet op de 'voet' volgen en dan ben je er bijna al. Hopelijk gaan je verslagen nog even door. Maar we hopen vooral dat deze tocht je gebracht heeft wat je er van hoopte. We genieten nog even met je mee op je laatste dag van je Camino en dan wordt het voor ons ook afkicken denk ik. Goeie reis !
  15. Nieuwendijk:
    12 juni 2018
    Cock en joke we hebben je reis helemaal gevolgd en hebben er erg van genoten nu nog meegenieten van de laatste dag. we zullen je verhalen missen en wensen je morgen nog veel loopplezier veel respect voor jou geniet ervan de laatste dag
  16. Dannis. 2015 Tiel-Santiago / 2017 Porto Santiago / 2019 Lissabon Porto / 2021 Del Norte:
    12 juni 2018
    Geniet van deze laatste dag. Je kunt maar 1 keer voor het eerst aankomen in Santiago. Er volgen er in de toekomst vast meer. Ik spreek uit ervaring. Een emotionele dag,.

Bedankt voor je mooie verhalen, veel herkenning.
  17. Hilda:
    12 juni 2018
    Patrick, geniet van je laatste km , ik heb je op de voet gevolgd en keek elke dag uit naar je mooie verhalen, straks ga ik dat nog missen?! Supergaaf dat je deze tocht heb kunnen en mogen lopen , ik heb diep respect voor jou en ik wens je een hele mooie aankomst in Santiago en een behouden thuiskomst!
  18. Mieke Kassing:
    12 juni 2018
    Met veel plezier heb ik jouw verslagen gelezen.
  19. Grietje Visser:
    12 juni 2018
    Hey Patrick, wat geweldig dat je er bijna bent, de laatste loodjes. Je moet een boek gaan schrijven over de reis. Het gaat je gemakkelijk af. Prestatie hoor om dit te doen, geen gemakkelijk reisje. Succes met je laatste kilometers, nog even naar het eindpunt volgens Christol zit dit erin. En dan vliegt Christol al naar je toe. Groetjes
  20. Alfons:
    12 juni 2018
    Geweldig Patrick. Wat een prestatie. Ik zou deze afstand met de bus al ver vinden, laat staan lopend. Hoop je snel weer een keer te zien bij Marion.
  21. Jolanda Koster:
    12 juni 2018
    Diep respect man super. Moest even een paar dagen lezen inhalen. En dan ben je er bijna. Geweldig. Heb tranen in mijn ogen. Zo knap.
  22. Steef:
    12 juni 2018
    Patrick, op het moment dat ik dit schrijf ben je met de laatste kilometers bezig.
    Ik hoop dat je vandaag ook het ideale weer voor de tocht hebt. Beetje regen, beetje zon, beetje wind. Je hebt het met het weer niet echt getroffen op jou mooie reis. Je hebt veel regen gehad maar je hebt je er kranig doorheen "gestapt".
    Ik heb zeer veel respect voor jou prestatie. Lijkt mij niet altijd makkelijk geweest om alleen te lopen. Ik ben benieuwd waar je aan gedacht hebt tijdens de etappes waar niet veel te zien was en het dan ook nog regende.
    Patrick, ik weet nu al dat ik jou verhalen en foto's ga missen maar ik bewaar ze allemaal.
    Neem vanavond een lekker biertje en een geweldig maaltijd. Je hebt het meer dan verdiend.
    Groet, Steef Verweij
  23. Mady en willy:
    12 juni 2018
    hartelijk gefeliciteerd vandaag bij de aankomst in Santiago: wat een prestatie en wat een mooie beleving. dank dat we het mochten meevolgen op je blog, altijd even boeiend en prachtige foto's. het ga je goed Patrick en je gaat deze belevenis zeker voor altijd meedragen...en voor je het weet ben je alweer plannen aan 't maken voor een volgende tocht. Maar de eerste keer aankomen in santiago: hééél speciaal, geniet ervan!
    Willy en Mady (Tongerlo)
  24. Henny Kievith (ouwe):
    12 juni 2018
    hoi Patrick op mijn knieen ga ik voor je geweldig dat je je plan heb uitgevoerd .
    Van harte gefeliciteerd . Man geniet nog even daar voor je naar huisvlieg . bedankt voor je verhalen en foto's .Het zal aanpassen worden om niet elke avond een verhaaltje te lezen.
    Laat het even op je inwerken zodat je in Holland weer je eigen kan zijn . Groetjes
  25. Ton & Henriëtte:
    12 juni 2018
    Patrick, diep diep diep respect voor je! Chapeau, wat een prestatie. En het was een genot om je te kunnen volgen
  26. John klever:
    12 juni 2018
    Hoi Patrick de laatste kilo meters dat is toch wel een lekker gevoel maar ook jammer dat het voor bij is de compastella op halen en ik ben nog bij de Nederlandse huiskamer geweest ook nog wel de moeite waard veel succes morgen