Dag 94.

12 juni 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

Gelopen afstand 28 km
Totaal gelopen afstand 2476 km
Weer bewolkt met regen.

Ik ben in Santiago de Compostela aangekomen vandaag.
Vannacht heel slecht geslapen er maalde van alles door mijn hoofd heen. Misschien toch zenuwachtig voor de laatste km. Het waren er maar 28 en die gingen als vanzelf.
Voor ik naar de Kathedraal ben ik naar de auberge gegaan en mijn rugzak afgedaan en mezelf lekker gedoucht.
Daarna naar het centrum gegaan naar de Kathedraal eenmaal op het plein kwam er toch wat emoties los. Een tijdje daar gezeten en toen verder de stad gaan bekijken.
Is het nu over? Eigenlijk wil ik door naar Finnisterre en Muxia dat is 4 dagen lopen. De tijd heb ik nu morgen kijken of het heilig vuur nog in het lichaam zit.
Zoals je lees is het nog niet helemaal voorbij, ik wil toch iedereen bedanken voor de reacties, ik kan ze niet allemaal beantwoorden maar elke reactie heeft me gesteund op mijn weg naar Santiago de Compostela.

1. Hester:
    12 juni 2018
    Gefeliciteerd Patrick!! Super goed gedaan. Wat een prestatie. Dank je wel voor alle mooie verhalen. Ik heb er elke dag van genoten.
  2. Alfons:
    12 juni 2018
    Gefeliciteerd Patrick met het behalen van je gestelde doel!
  3. Ali van Bon:
    12 juni 2018
    Wat een fantastische prestatie! Dat kan je trots op zijn! Geniet er lekker van!
  4. Gies van Bon:
    Gefeliciteerd !!!
    Prachtig dat je pelgrimstocht naar Santiago de Compostela hebt volbracht.
    Loop nog maar even door kunnen wij nog een aantal dagen langer genieten van jouw mooie verhalen.
  5. Wanda en Johnny Pappot:
    Nog verder pfff
  6. Petra Vernooij:
    12 juni 2018
    Wauw, wat ben jij een kanjer! Super goed van je! En inderdaad, loop nog maar een paar daagjes door dan kunnen wij nog wat langer meelezen! Gefeliciteerd met deze topprestatie!
  7. Ronald:
    12 juni 2018
    Fantastisch gedaan, mooie prestatie en belevenis lijkt mij. En ruim binnen de gestelde tijd :)
  8. Sonja Hebing:
    12 juni 2018
    Wat een prachtige ervaring. Ik heb genoten van al je verslagen, en hoop mede daarom dat je nog ff verder loopt😉. Een geweldige prestatie!
  9. Inge Koop:
    12 juni 2018
    Ik heb je tocht zo af en toe gevolgd.Ik neem mijn petje voor je af
  10. Harm:
    12 juni 2018
    Zie die 4 dagen als cooling down en tijdverdrijf topper.
  11. Wilma:
    12 juni 2018
    Geweldig, wat n prestatie zoals jij die hebt neergezet !
    Proficiat Patrick. Stiekem hoop ik ook dat je nog n paar dagen je belevenissen met ons deelt . Groet!
  12. Nella Schaper:
    13 juni 2018
    Gefeliciteerd Patrick met het behalen van je doel!
    Wat een geweldige prestatie!
    Geniet van wat er nog allemaal gaat komen
  13. Huub en Hedwig:
    13 juni 2018
    Proficiat! Trots op je kanjer! Wat een enorme prestatie....
  14. Jeannette:
    13 juni 2018
    Je bent er, gefeliciteerd! Dankjewel dat ik met je mee mocht reizen, ik heb ervan genoten en ik zal je verhalen gaan missen.
  15. Wanda Boonen:
    13 juni 2018
    Wat mooi dat je dit kon en mocht doen. Wat een prestatie.
    Ik neem m'n petje voor je af. Bedankt voor jouw verhalen en de foto's, elke dag opnieuw.
    Geniet nu je op jouw bestemming bent.
    Hartelijke groeten van Wanda
  16. Dirk Willem Rijneker:
    13 juni 2018
    Hoi Patrick ! Gefeliciteerd met jouw succesvolle tocht ! Wij hebben vanaf het begin meegeleefd, alle verhalen bewaard en de vorderingen op een landkaart (hangt bij ons
    aan de muur in de kamer) bijgehouden. Fijn dat je er nu bent maar toch wel jammer voor ons dat wij je niet meer dagelijks kunnen volgen. We hopen jou en Christol gauw weer eens te zien. Oh ja, ik schreef laatst over een wijwatervat maar bedoelde natuurlijk een wierookvat. Groeten, Gerda en Dirk.
  17. Andries Tromp:
    13 juni 2018
    Proficiat Patrick! Geniet ervan! Succes met de paar dagen naar Finistete en Muxia.Dat is rcht genieten, want is daar een stuk rustiger!