Dag 95.

13 juni 2018 - Negreira, Spanje

Gelopen afstand 20 km
Totaal gelopen afstand 2496 km.
Weer zonnig.

Bij een goed optreden hoort een toegift. Er zijn veel volgers die zeiden we gaan je verhaaltjes missen. Daar ben ik blij om dat jullie ze met veel plezier hebben gelezen. Ik heb van middag nog eens alle reacties van zowel faceboek, Messenger en van deze blog gelezen. Van emotie had ik regelmatig natte ogen.
Gisteren bij de Kathedraal waren er wat emoties van ja ik ben er, ik heb het toch maar geflikt, maar vandaag kwamen er meer emoties los en kan je vertellen die waren best heftig.
Vanmorgen, wederom slecht geslapen, een dik hoofd want ik ben door dat natte weer van afgelopen week goed verkouden, lag ik in mijn bed te denken wat ga ik doen. Blijf ik in Santiago de Compostela of ga ik toch nog die 90 km lopen naar Finnistere. Na lang wikken en wegen besloten om de 90 km als toegift er aan te plakken, ik ben er nu toch en heb ook nog wat tijd.
Door dat ik erg twijfelde was ik niet vroeg en liep pas om 9 uur over het busstation, waar een bus stond richting Finnistere, de stad uit. Je mag weten heb nog een paar keer naar de bus gekeken, want het leek wel of hij me stond te roepen rij nu met mij mee.
Gelijk buiten Santiago de Compostela staan er aanduidingspaaltjes hoe de route loopt met de nog te gaan aantal km. De eerste is net geen 90 km.
De zon scheen en er stond een briesje, dus prima wandelweer. Ik heb geen beschrijving of route boekje dus na elke bocht een nieuwe verrassing. Nu die zijn er geweest wat een steile hellingen en dalingen, was er een beetje vanuit gegaan loop even lekker fluitend naar de kust. Ik moest er hard tegen aan en daar had vandaag mijn lichaam geen zin in. Na 15 km klimmen en dalen was alle fut er uit. Een wijze les die ik deze Camino geleerd heb is dat er morgen weer een dag is. Dus toen ik na 5 km een auberge zag ben ik die lekker ingeschoten, lekker een douche gepakt en ben in de tuin in de zon gaan zitten. Ja eindelijk zon dat doet een mens goed.
Morgen weer verder over de mooie en rustige route. Hoe het verder gaat zie morgen toegift 2.

1. Piet:
    13 juni 2018
    Nou Patrick veel succes met de laatste extra
    dagen. En tot gauw in Dronten
  2. Alfons Niehoff:
    13 juni 2018
    Geweldig Patrick. Natuurlijk moet je lekker doen wat je hart je zegt. Heel knap overigens om die laatste 90 er nog weer aan te plakken. Hopelijk heb je de komende dagen mooi wandelweer. Geniet deze dagen.
  3. Harm Stoel:
    13 juni 2018
    Ja dat emoties loskomen is niet verwonderlijk en nu dus nogmaals de laatste loodjes en die zwaar zijn. Nog een weekje doorbijten en dan naar huis, dat zal pas echt afkicken worden. Waarschijnlijk zien we je ook nog wel een dagje in Nijmegen langskomen en dan kun jij glimlachen als die vermoeide koppies binnen komen.
    Succes deze laatste week Patrick
  4. Hans Werensteijn:
    13 juni 2018
    Wat een mooie toegift. Ik mis het verhaal al,.... Prachtig deze beschrijvingen!
  5. Hilda:
    13 juni 2018
    Wat supermooi dit toegift! Hoef ik het onverwacht toch nog niet te missen?! Gaat hij gewoon nog even verder?! Met km's EN schrijven?! Heb ooit bij de vierdaagse voeten gezien die.....ER ECHT NIET MEER UITZAGEN?! Vraag mij af hoe die van jou er nu uitzien. Patrick supersuperveel toitoitoi....met alweer de laatste km's! Je hebt het hem geflikt en niemand kan het je afnemen, wat een ervaring voor jou en wat een respect van mij!πŸ‘πŸ‘πŸ‘
  6. Ria:
    13 juni 2018
    Staand applaus voor je toegift .
    πŸ‘πŸ‘.bedankt nogmaals van je verhalen ..☺
  7. Digna Heijning:
    13 juni 2018
    Ik wens je mooie kaatste kilometers toe! Bedankt voor je mooie verhalen ga ze missen
  8. Wilma:
    13 juni 2018
    Geweldige prestatie en dan nu ook nog deze km erbij.. Een en al lof voor je. Geniet van al t mooie om je heen. Groet!
  9. Evert Slager:
    14 juni 2018
    Patty , helemaal super . Wij (mijn broer en ik) hebben ook het laatste stuk naar finnesterra er bij gelopen . Ik had er in eerste instantie helemaal geen zin in ( ik was er klaar mee na 96 dagen lopen ) maar ik ben er altijd nog blij mee dat mijn broer Klaas mij heeft weten te overtuigen om ook deze laatste 90 km te lopen . Je hebt je tocht wel helemaal afgesloten als je ook dit stuk hebt gelopen . Super prestatie geleverd!!!!
  10. Evert Slager:
    14 juni 2018
    Ik lees mijn reactie terug , Ik bedoel natuurlijk Patrick , die verrekte voorspelling ook πŸ˜‚πŸ˜‚
  11. Steef:
    14 juni 2018
    HΓ© TOPPER, dank voor de toegift.

Steef
  12. Remco knijnenburg:
    14 juni 2018
    Ook ik heb erg genoten van alle verhalen die je schreef. elke nieuwe avonturen en wat een optimistische vent ben je. klasse! Je zal heus ook wel je momentjes gehad hebben onderweg die minder waren. toch heb je je daar met je positieve instelling prettig doorheen geslagen. Ik bedank je hierbij dat ik een beetje deelgenoot mocht zijn gedurende je avontuur. Helaas is het fysiek onmogelijk om het ook zelf te kunnen ervaren maar dat neemt niet weg dat ik toch er genoten hebt en het stiekem toch een beetje gelopen hebt. Het ga je goed en veel plezier nog.