Dag 7

17 maart 2018 - Westerlo, België

Gelopen afstand 24 km
Totaal gelopen afstand 179 km
Weer sneeuw erg koud

Het gordijn van mijn slaapkamerraam had ik open gelaten omdat hij niet gemakkelijk dicht ging en ik bang was dat ik het gordijn en de rails in mijn handen zou hebben.
Daardoor zag ik gelijk dat het gesneeuwd had. Toen het lichter werd bleek het ook nog serieus te sneeuwen. Na het ontbijt me goed aangekleed en op pad gegaan. Gelukkig heb ik de hele dag wind en sneeuw in de rug gehad. Maar het was ook nog eens erg koud. Laat je dan ook nog door de bossen lopen en de recreatie banken en tafels helemaal wit zijn van de sneeuw. Dat betekent weinig kunnen rusten, maar gelukkig na 15 km een soort strandtent aan een recreatie meer. Ik blij want ik was wel toe aan wat rust en wat eten. Kom ik binnen zitten er 4 mensen aan een tafeltje waaronder de eigenaarese. Deze springt op als ze me ziet en roept de eerste pelgrim van 2018. Ik moest op de foto want het pelgrim seizoen was weer begonnen. Na de plichtplegingen lekker een bakje soep met een broodje besteld, die ik later niet af mocht rekenen want ik was de éérste pelgrim van 2018. Na vertrokken te zijn uit het restaurant gebeurde er 5 km later weer wat. Ik kwam een dame tegemoet lopen en deze dame versperde mij de door gang en vroeg bent u een pelgrim. De dame verteld dat ik inderdaad een pelgrim ben op weg naar Santiago de Compostela. O, meneer wilt u dan wat thuis bij mij drinken, mijn man en ik, willen graag de pelgrim verhalen horen. Meneer had zelf 3 keer naar Santiago de Compostela gefietst en van het jaar gingen ze samen in Spanje een week een stukje van de route lopen. Zo zie je maar weer een dag met sneeuw en kou kan ook zijn warme momenten hebben. Nog even langs de abdij van Tongerlo gegaan, deze is groter als die van Postel. Ik slaap vandaag in de Jeugdherberg de Boswachtershut.
Morgen een lange dag, want er zijn maar weinig logeeradressen op deze etappe.

1. Luc Mook:
    Mooi verhaal Patrick, leuk om je volgen! Succes met deze tocht 👍
  2. Ria:
    17 maart 2018
    Patrick leuk verhaal weer .met de mensen die je onder weg tegen komt .en nog wel de eerste van dit jaar .succes morgen .
  3. Wim en Jelly (buurtgenoten):
    17 maart 2018
    Leuk, jou verhalen. Blijven je volgen.
  4. Elma:
    18 maart 2018
    Waar wil je morgen overnachten? Ik ben van Tongerlo naar Scherpenheuvel gegaan. Geslapen in De Pelgrim. Pater Rene heeft me geholpen met de overnachting voor de volgende dag in de buurt van Tienen bij lieve mensen die hun uiterste best hebben gedaan voor de dag erna. Helaas was 't toen lastig ivm de feestdagen en heb toen op de camping in Aische-en-Refail in een tuinhuisje geslapen (ver van de route en kkkkkkoud). Als je die dus kunt vermijden ;-). Buen Camino!
  5. Jelle (Jobtrans):
    18 maart 2018
    Mooie verhalen Patrick! Dapper!
  6. Hans Werensteijn:
    18 maart 2018
    Een heel mooi verhaal !! En wat kom je bijzondere mensen tegen.
  7. Eugene Uiting:
    18 maart 2018
    Hoi Patrick je gaat goed zo te lezen. Het is maar een idee voor als het weer eens nat is onderweg. Kijk voir een stuk bubbeltjes plastic. Dan zit je droog als je wil rusten en get weegt niets.
  8. Harm Stoel:
    18 maart 2018
    mooie verhalen en leuke ontmoetingen
  9. Wilma:
    Prachtige verhalen Patrick!
    Super dat je dit geweldige avontuur aangaat. Ik blijf je volgen.
    Succes vandaag!
  10. Carla:
    18 maart 2018
    Mooi verhaal van een pelgrim Patrick... zo zullen er vadt nog vele volgen lijkt mij... enjoy!!!!
  11. Grietje Visser:
    18 maart 2018
    Leuk om je te volgen, sterkte met dit avontuur.
  12. Piet:
    Patrick.
    We vinden het heel leuk om je te volgen. We misten al dag 5 enz. .je kent ons nog niet maar zijn klant van Cristol. Heel leuk die dagverslagen hou vol wij volgen je.
    Corrie en piet
  13. Ton Verburgt:
    19 maart 2018
    Lekker bezig Patrick. Ik hoop voor je dat het gauw wat beter weer wordt. Ik lees je verhaaltjes met plezier en blijf je zeker volgen.