Gang 68.

17 mei 2018 - Larrasoana, Spanje

Gelopen afstand 27 km
Totaal gelopen afstand 1731 km.
Weer zonnig.

Wat een nacht, bijna honderd mensen in een grote slaapzaal. Ik werd halverwege de nacht wakker van de klap die de deur gaf van de vrouwelijke sanitaire groep. Het verbaasde me hoeveel mensen er naar de wc gaan sommige met een zaklantaarn waar je een hele stad mee kunt verlichten.
Om half 4 gingen sommige zich al klaar maken voor de wandeldag die ging komen. Elk geluid is te veel en klinkt dan ook door zo'n slaapzaal heen. Om 6 uur ging het licht aan, Ik had mijn rugzak al in de avond gepakt en kon nadat ik mijn tanden had gepoetst ook vertrekken. Om half 7 liep ik al buiten door de mistige ochtend.
De omgeving is duidelijk anders als Frankrijk. Ook in de koffiebarretjes betaal je andere prijzen voor een kop koffie en een Jus d'orange dan in Frankrijk.
De route is volgens het routeboek lastig. Dat was de route ook, vooral het afdalen was lastige over de. met kiezels en stenen bezaaide paden.
In elk dorp kan je slapen dat is wel een fijne gedachten zodat je daar geen zorgen hoeft te naken. Vannacht weer in een kleine gemeentelijke Rufege. Met 12 mensen op een kamer, hopen dat we lekker tot minimaal 6 uur kunnen slapen. Morgen wordt het makkelijk met een bijna een platte route naar Pamplona.

1. Imre:
    17 mei 2018
    Ja patrick dat is ff anders dan in frankrijk. Hopen prlgrims die al om 4 uur beginnen te rommelen en de kosten onderweg zijn echt low budget. Zwaar in de subsidie
  2. Harm Stoel:
    17 mei 2018
    Weer een ervaring rijker moet je maar denken en dan weet je nu ook wat anderen meemaken als een halve zool midden in de nacht met pandeksels door een slaapzaal loopt te klapperen.
    Jammer dat je te vroeg door Pamplona komt anders had je de jaarlijkse folklorem ik dacht in juli, van de stierenloop kunnen meemaken. Het is idioterie maar ik heb het in de jaren '70 een keer meegemaakt en dat was toch ook wel een bijzondere evaring.
    Succes met jet trektocht door het Spaanse land.
  3. Eline:
    17 mei 2018
    Zat er net aan te denken wat Harm in zijn berichtje schrijft.
    Tja ...... die dekselse pannen deksels komen vaak terug hoor 😂😂
  4. Henny Kievith (ouwe):
    18 mei 2018
    Hoi Man wij zijn 12 dagen weg geweest maar ik lees dat jij in die dagen heel veel stappen heeft gezet. zo in het laatste land . ik heb heel veel respect voor je . misschien kan je er een boek over schrijven.Patrick hou vol . p.s misschien kun je een handdoek om je hoofd knoppen . om het geluid te dempen. groetjes