Mijn voorbereiding op de Camino, het wandelen

26 december 2017 - Dronten, Nederland

Een bekend spreekwoord is "een goede voorbereiding is het halve werk". Nu wil ik op 11 maart 2018 goed voorbereid op Camino gaan maar er komt nog wel wat voor kijken. Ik moet goed voorbereid zijn op het lopen. Dus er moeten km gelopen worden, liefst met een gevulde rugzak. De km lopen daar ben ik begin 2017 weer echt mee begonnen. Ik mag graag lopen, elke dag zeker 5 km met de hond. In 2017 heb ik ook weer de 4 daagse van Nijmegen gelopen. Het was bijna 20 jaar geleden dat ik dat voor het laatst had gedaan. Hiervoor ook weer serieus de km gemaakt en de 4 daagse met veel plezier zonder problemen uitgelopen. Rond die tijd kwam ook Santiago echt in het vizier. Om verder te gaan met trainen, nog regelmatig rondjes over de Veluwe gelopen, erg mooi maar er moest meer gebeuren. Want er moet ook overnacht worden en er moet een rugzak mee. Dus toen eind augustus een aanvang gemaakt met het lopen van de LAW9 of beter bekend als het PieterPad. Gestart op dag 1 in Pieterburen met een volle rugzak en 5 dagen later en 150 km verder in Gramsbergen gestopt omdat de volgende dag weer gewerkt moest worden. Vanaf toen wist ik het zeker, ik had het heerlijk gevonden 5 dagen lekker ontspannen lopen en maar zien wat de dag bracht, ik wil een Pelgrimstocht gaan doen. Het PieterPad uitgelopen in stukken van 2 of 3 dagen en in december op de Pieterberg gearriveerd. Het lichaam voelt zich prettig tijdens het lopen, de rugzak is geen belemmering en de voeten blijven onder alle omstandigheden heel. Nu de komende 2 maanden alles goed blijven onderhouden zo dat ik goed aan de start sta.