Dag 71.

20 mei 2018 - Villamayor de Monjardín, Spanje

Gelopen afstand 31 km
Totaal gelopen afstand 1803 km.
Weer zon.

Is de Camino voor mij in Spanje nu anders dan in Frankrijk? Ja, het is zeker anders, tot nu toe in Spanje alleen maar over paden gelopen waar pelgrims liepen of fietste uitgezonderd van de dorpen en steden. Het is commerciëler in elk dorp is eten en drinken te koop langs de route, in elk dorp is volop slaap gelegenheid, die s'avonds ook vol zitten. Rond 2 uur in de middag moet je naar een slaapplaats gaan zoeken, ik heb ze de laatse dagen al weg gestuurd zien worden omdat de locatie vol zat. De hele dag kom je op de route pelgrims tegen, in Frankrijk dagen soms geen. Kortom Spanje is geen Frankrijk.
Ik krijg het Spaanse ritme van vroeg op staan goed te pakken om 6 uur zat ik te eten en om half 7 liep ik alwéér op straat. Ik had mijn trui nog aangedaan maar die heb ik snel weer uitgedaan, het was te warm. Omdat ik behoorlijk hoog zit bleef er wel al de tijd een lekker windje staan. Het is mooi afwisselend lopen in Spanje met mooie vergezichten en leuke dorpjes.
Omdat ik vaak meer als een uur eerder vertrek ben ik rond de middag ook verder gevorderd zo ook vandaag heb ik 2 keer over besloten om verder te gaan omdat het nog te vroeg was om al een rustplaats te zoeken. Uiteindelijk gestopt in Villamayor de Monjardin, ik denk dat er meer letters in de plaatsnaam staan dan huizen in het gehucht. Maar wel 2 grote slaapgelegenheid waar in het totaal 80 mensen kunnen slapen. Eén van die 80 bedden is dus mijn bedje op een slaapzaal van 10 personen, we zullen eens horen of er nog een beetje gesnurk wordt.
Morgen weer verder 25, 31, 36 of 40 km ik weet het nog niet.

1. Harm Stoel:
    20 mei 2018
    Dat is weer wat anders, iedere dag een spaanse verrasing
  2. Wilma:
    20 mei 2018
    Het is zeker heel anders. Prachtige omgeving en mooie schone wegen! Mooie zonnige dag weer morgen! Zet m op! Groet
  3. Carla:
    Goeie camino in Spanje!!
  4. Grietje Visser:
    21 mei 2018
    Lekker die Spaanse zon. Maar je bent wel vroeg uit de veren. Wel beter, lekker rustig overal en op tijd voor een slaapgelegenheid te zoeken. Succes maar weer. Groetjes
  5. Nella Schaper:
    21 mei 2018
    Wat een mooie foto’s heb je gemaakt!
    Bijzonder dat het nu zo anders is dan voorheen in Frankrijk.
    Succes verder en geniet.