Dag 59.

8 mei 2018 - Bazas, Frankrijk

Gelopen afstand 30 km.
Totaal gelopen afstand 1460 km.
Weer bewolkt met een spetter regen.

Nadat ik de dikke deur van mijn onderkomen had afgesloten met de grote sleutel op pad gegaan. Het weer was aardig omgeslagen na gisteren, geen zon maar zwaar bewolkt, grauw weer. Hierdoor wel lekker wandelweer en dat was voor de afstand van 30 km wel prettig.
Na een km of 6 kreeg ik gezelschap, het kwam op een landweggetje kwispelend op me afgelopen. Een zwarte Newfoundlander, een lief beest die achter me aankwam. Ik dacht die hoort bij de volgende boerderij, dus bestede er niet veel aandacht aan. Echter na de boerderij liep hij voor me en ik kreeg het idee dat ze het wel leuk vond. Maar ik wilde nu wel van haar af, al een paar keer proberen weg te jagen, maar ze bleef meelopen. Op een gegeven moment liep ik een dorpje in en had het idee ik knoop hem bij het gemeentehuis aan een paal, dan vinden ze haar wel. In Nederland bel je 114 dan kom de dierenambulance en die haalt de hond of kat op, maar in Frankrijk ik weet het niet. Maar nergens een touwtje te vinden. Even door het dorpje gelopen op zoek naar een bakker, toen dacht ik dat ik haar kwijt was. Loop het dorp uit en even later ja hoor daar is ze weer. Door gelopen naar Auro, ik merkte ze begon moei te worden en volgens mij had ze ook honger. Maar nog steeds geen touwtje gevonden. Toen was er een grote supermarkt, ik naar binnen om boodschappen te doen en ja hoor daar kwam ze ook naar binnen. Het personeel regeerde gelijk en gingen op zoek naar de baas. Ook bij mij vragen maar dan snap ik helemaal niets van het Frans. Ik de winkel uit en het winkelmeisje een hond rijker.
De route was mooi afwisselend de wijnranken zijn nu ingeruild door netjes in rijen aangeplante bomen. Ik was best vroeg in Bazas, dus weer lekker de toerist gespeeld en op de jaarlijkse plantjesmarkt een biertje gedronken.
Ook dit is weer een onderkomen om niet te snel te vergeten wat een gebouw..
Morgen weer verder.

1. Carla:
    8 mei 2018
    Zulk stappen jij zeg, bijna 1500 km op de teller, knap hoor. Maar vast ook fijn om te doen... succes!!!
  2. Brigitte Clein:
    Hoi Patrick

Je gaat goed zo, je gaat steeds meer km per dag lopen, petje af 😉 hoor.
    Mooie foto’s ook weer. Succes vandaag ! Groet, Brigitte 🇳🇱
  3. Grietje Visser:
    9 mei 2018
    Die hond rook vast nog ergens de geur van je eigen hond. Geweldig, maar kan me indenken dat hij toch maar naar zijn baasje moest. Wat heb je al een afstand afgelegd top prestatie. En iets minder warm is wel prettiger lopen. Groetjes
  4. Harm Stoel:
    9 mei 2018
    Zo gewonnen zo geronnen, creatieve oplossing om zo van je volgende hond af te komen
  5. John klever:
    9 mei 2018
    Ik begon in Saint palais telopen en had naar 10 min al een hond bij me lopen eerst dacht ik dat is wel even leuk maar al gauw was het niet meer leuk want hij valt katten aan bij mij slaapadres aangekomen liep hij naar binnen maar met geen mogelijkheid naar buiten te krijgen de tweede dag liep die met een ander stel mee eind van de middag zag ik hem nog lopen daarna niet meer gelukkig