Dag 79

28 mei 2018 - Frómista, Spanje

Gelopen afstand 32 km
Totaal gelopen afstand 2036 km.
Weer bewolkt.

Gisterenavond in een Auberge geslapen die 3 jaar geleden geopend was. Hier zie je gelijk dat ze toen echt een Auberge gebouwd hebben en niet een huis verknutseld hebben tot auberge. Het was hierdoor ook een fijne plek geworden im te overnachten. Bij deze auberge konden er 12 mensen dineren. Het klonk niet verkeerd, vooraf een salade, paella als hoofdgerecht en ijs toe, met natuurlijk wijn en brood voor een prijs van 8 euro. Daar ga je geen honger voor leiden. Er kwam een grote pan met goed gevulde kip paella op tafel, de eigenaar daagde ons uit, als de pan leeg zou komen dan kregen we allemaal koffie met een drankje na het eten. De pan is niet leeg gekomen maar het drankje was er wel. Er was van morgen ook een ontbijt, met jawel er lagen ook vers gesneden vleeswaren, dus lekker een broodje rauwe ham genomen. Ook nog een broodje voor onderweg klaar gemaakt wat fruit mee vanuit het winkeltje.
Ik was er helemaal klaar voor, om dat het ontbijt lekker was en nog gezellig in de eetzaal liep ik pas om 8 uur buiten.
De mensen met een Aziaties uiterlijk had gehoord net als ik dat er harde regen in Madrid was geweest en dat kwam onze kant op. Wat doe je dan dan trek je vast je regenpak aan. Ik vertelde een Belgische meisje die zich ook bij de Auberge zich in een regenpak stond te hijssen dat je dat kon gaan doen als je de eerste druppel op je hoofd landen. Het is de hele dag droog weer gebleven.
Het was ook weer een mooie route tussen de akkers door over de mooie verharde paden, ik begin er aan te wennen dat het geen Frankrijk is met de blubber paden. Mooie serieuze hellingen opgeklommen van naar boven 12% en naar beneden 18%.
Op een gegeven moment had ik het idee ik loop in de Flevopolder vrij plat met wijdse uitzichten en een heleboel windmolens. De velden zijn hier ook heel groot en staan vol met graan. Maar geen boerderij te bekennen dus wie dat allemaal onderhoud ik weet het niet. De gewassen moeten ook water hebben en daar hebben ze een irrigratiekanaal voor aangelegd. Het laatste stuk heb ik alleen naast dit kanaal gelopen.
Nu ook weer een net onderkomen dus ga zo maar eens proberen te slapen. Welterusten tot morgen.

1. Carla:
    28 mei 2018
    80 dagen... meer dan 2000 km... neef, ik neem mijn hoed voor je af... goeie reis verder, ik “reis” nog elke dag met je mee...
  2. Grietje Visser:
    28 mei 2018
    Een leuke dag zo te horen. Succes voor morgen. Groetjes
  3. Nella Schaper:
    29 mei 2018
    Dat wordt nog wat als je straks weer thuis bent. Je geniet zo van het lopen en je bent daar zó aan gewend, daar kan je niet zomaar mee stoppen. Succes, je gaat het halen!
  4. Jan en Thea:
    29 mei 2018
    Hé Patrick, na dat ik door Christol op jou Camino avontuur was gewezen. Ben ik je al geruime tijd jaloers aan het volgen. Wat een fantastisch reis moet dit voor je zijn! Ik heb intussen een groot deel van je verhalen gelezen en het is haast verslavend ze te blijven lezen. Ga nog maar even door ook na Santiago de Compostela! Dan blijven wij wel af en toe op Wiebe passen. Groeten Jan en Thea van Welgel egen.
  5. Digna Heijning:
    29 mei 2018
    Hoe ver moet je nog? En hoelang wil je er nog over doen? Ik geniet elke dag van je verhalen bedankt daarvoor
  6. Ineke Kivits:
    29 mei 2018
    Jaloers als ik je mooie plaatjes zie, eens ga ik hem afmaken.
    Groet van “de Hollanders”