Dag 83.

1 juni 2018 - León, Spanje

Gelopen afstand 41 km
Totaal gelopen afstand 2153 km.
Weer licht bewolkt

Gisteren vertelde ik al dat ik tegen de dakplanken en dakpannen lag te kijken als ik op mijn bed lig. Nu waaide het vannacht ook en de pannen lagen te klapperen. Daarbij een krakende vloer en trap dus een ieder die naar het toilet gaat kan je horen. Het was een onrustig nachtje en daarom liep ik al om 6 uur buiten.
Nog donker en dan gaat de zon langzaam opkomen als je over de hoogvlakte loopt tussen de akkers en niemand om je heen. Dat gaf ook veel energie en in de eerste 2 uren had ik al 13 km gelopen. Bij de eerste koffieshop kwam ik een Nederlander tegen die ik al vaker gesproken had. Het eerste gesprek gaat altijd over waar heb jij geslapen in welke auberge en waar gaat de reis vandaag heen. In Spanje weet ik in de ochtend vaak nog niet waar ik in de avond ga slapen. Het ligt er aan hoe ik me aan het begin van de middag voel en of er een auberge in de buurt is. De Nederlander wilde graag naar Leon maar zei dat hij nu al vermoeide benen had en Leon lag nog op ongeveer 27 km. Hij dacht er over om 10 km voor Leon te stoppen en te overnachten en zaterdag na een korte wandeling in Leon te stoppen en rond te gaan kijken. Ik wist het nog niet. Gaande de dag die heel voorspoedig verliep kwam bij mij het idee boven om door te lopen naar Leon en daar een hotel voor 2 nachten te nemen. Onderweg even met booking.com op de telefoon een hotel kunnen vinden. Dat betekend 2 dagen tussen de lakens en niet in een lakenzak, op een goed matras, geen snurkers en stinkers om me heen en kan zaterdag lekker uitslapen.
Leon kwam in zicht en dan laat je ook de hoogvlakte achter je en je krijgt weer bergen. Waarvandaan je een mooi uitzicht hebt over Leon, de route loopt langs de kathedraal, hier gelijk maar een stempel gehaald en wat plaatjes geschoten. Een paar straatjes verderop ligt mijn hotel dus daar ingecheckt en me lekker opgefrist om wat in de stad te gaan eten. Ik zie nu al dat er morgen genoeg te bekijken is. Maar eerst maar eens lekker slapen.

1. Ria:
    2 juni 2018
    Weer mooie foto's van zon opgang.knap hoor 41km lopen .nu lekker 2dagen rust geniet ervan en van de omgeving
  2. Grietje Visser:
    2 juni 2018
    Wat een prestatie om 41 km te lopen, maar dan kun je nu de toerist uithangen, iets anders dan lopen. Vannacht brengt Bert Christol en mij naar Schiphol en gaan we naar Wenen. Succes maar weer. Groetjes
  3. Harm:
    2 juni 2018
    geniet van van je rustdag
  4. Huub en Hedwig:
    Topper👍